Jump to content
Annons

Here I go!


Nenne

Recommended Posts

Annons
15 hours ago, mixamannen said:

Mixen är en gnutta vass vid 3-4000 kz. Arret är lite platt för min smak. Det skulle finnas möjlighet t.ex efter gitarrsolot att ta bort en massa instrument och lägga in lite luft.  Enligt mig finns det en hel del kul att göra i arret ännu. Rent dynamiskt händer det alldeles för lite. Sköna sångare.

Stort tack för bra kritik!

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Prova att ta bort instrument på olika partier så det blir mer variation.

Trummorna är för starka jämfört med de andra ljuden och hela EQn är mysko på låten.  Prova att ta bort all EQ du gjort och balansera om mixen därifrån och börja om med mixen.

Sången låter som den är tagen ur en mp3a, är den det tro?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tyvärr en väldigt grötig mix. Höj sången kör lite topp EQ. Sänk EQ ner gitarren så ska det nog bli ordning på det.

Tycker trummorna var rätt bra mixade faktiskt. Sänk krockande frekvenser med EQ kanske.

EQn på sången med mer låter lite konstigt skrikig. Ett vanligt missförstånd är att man måste höja saker med EQ. Kan snarare vara bra att sänka "oviktigt".

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
On 1/16/2021 at 8:46 PM, totallyG said:

Tyvärr en väldigt grötig mix. Höj sången kör lite topp EQ. Sänk EQ ner gitarren så ska det nog bli ordning på det.

Tycker trummorna var rätt bra mixade faktiskt. Sänk krockande frekvenser med EQ kanske.

EQn på sången med mer låter lite konstigt skrikig. Ett vanligt missförstånd är att man måste höja saker med EQ. Kan snarare vara bra att sänka "oviktigt".

Ska tänka på det där! Stort tack för bra feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/16/2021 at 12:06 PM, drloop said:

Prova att ta bort instrument på olika partier så det blir mer variation.

Trummorna är för starka jämfört med de andra ljuden och hela EQn är mysko på låten.  Prova att ta bort all EQ du gjort och balansera om mixen därifrån och börja om med mixen.

Sången låter som den är tagen ur en mp3a, är den det tro?

 

Ja du har helt rätt! Stort tack för bra feedback.

 

(Nu är jag sån att jag mixar aldrig om något jag lagt upp på Soundcloud men jag tar med mig det till framtiden! 🙂  )

 

EIDT: Ja, acapellan kommer från en mp3 härifrån: https://www.looperman.com/acapellas/detail/16153/here-i-go-90bpm-country-acapella

 

Redigerat av Nenne
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2/3/2021 at 7:40 AM, drloop said:

Vore kul att få höra nytt arr och mix på låten. Du behöver inte bort Soundcloud låten.

Nja jag har redan kastat mig över nya projekt. Den här låten är ju uppe på Spotify nu så det får räcka för mig.

Sedan vill jag, än en gång tacka för all god input på det här spåret; Hade en del knasiga EQ-inställningar mot bättre vetande. Det är tydligen så att när man själv kör fast måste nån annan dra loss en . . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...