Jump to content
Annons

Resultat i Studiofestival 49 – bästa jullåten 2020


Björn Olsberg

Recommended Posts

studiofestival_2020_jullat_ingang.jpg.4edc2cac62fded3274bf64e185656a3b.jpg

Hej! Nu har juryn sagt sitt och vi har ett resultat i Studiofestival #49 – bästa jullåten 2020.

image.png.a46ca1d8699e0a6118348121b0b76c6a.png

Med andra ord:
23 röster - Bidrag 5
17 röster - Bidrag 14
11 röster - Bidrag 11

Och... de som ligger bakom bidragen är:

1:a plats - @mixamannen
2:a plats - @Peter Åhrberg
3:e plats - @moog

Stort grattis! Fint jobbat, alla.🎄

Vinnaren får välja först av de fina priserna från Fitzpatrick, därefter tvåan och sedan trean. Klicka för att läsa mer:
 Dynaudio LYD5. Värde 9 190 kr (per par)
 Austrian Audio Hi-X55. Värde 3 295 kr
 Moog Werkskatt-01. Värde 2 295 kr

Igen, stort tack till Fitzpatrick som bidrar med de fina vinsterna!

fitzpatrick_logo_800px.png.1d0698d874f1dbbcc65d585fe8dace6b.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Gratulerar till vinnarna av denna trevliga tävling. Mitt bidrag, nr 15, kom någonstans i mitten i resultatfältet och jag tackar de som röstat på mig trots min slasksång (då jag hade oturen att dottern fick distansundervisning och jag kunde inte sjunga/skrika in en skarp tagning några meter ifrån hennes studieplats).

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack! Mitt bidrag var nr 11. Jag spelade i dragspelsklubb på 90-talet och ville hedra de ca 50 år äldre gubbarna som jag spelade med då. Så jag plockade fram det dammiga dragspelet och försökte göra en klassisk jullåt inspirerad av Bosse Larsson, Johnny Bode och en massa gamla låtar från 30-40 talet. Det blev en tredjeplats och jag är jätteglad för det!  

  Det var kul att lyssna på alla era bidrag och jag hade gärna lagt min röst på fler än ett. Det var väldigt knivigt att välja ut en låt.  

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till mixamannen, och de andra vinnarna, och kul att lyssna till alla andra bidrag i Studiofestivalen också, supergrymma är ni! Min egen jullåt kommer kanske nästa jul, men röstade i alla fall.

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Måste säga att det är så vansinnigt skoj att höra bredden på låtar i de här tävlingarna. Även om låten inte kom så högt så tycker jag att bidrag 10 (Scum tomte) var väl genomförd humor. Man kanske får vara öppensinnig i sin tolkning av vad som är en jullåt 😉

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan sa Björn Olsberg:

Måste säga att det är så vansinnigt skoj att höra bredden på låtar i de här tävlingarna. Även om låten inte kom så högt så tycker jag att bidrag 10 (Scum tomte) var väl genomförd humor. Man kanske får vara öppensinnig i sin tolkning av vad som är en jullåt 😉

 

 

...Inte så högt? Delad fjärdeplats är väl inte så dåligt?

Redigerat av Erik dP
Link to comment
Dela på andra sajter

Gratulerar till alla vinnare! Själv ställde jag upp med bidrag nr 4. Håller med tidigare kommentarer att det är kul med bredden och hur välgjorda bidragen är. Min röst gick till låt nummer 7 som jag tyckte var väldig fin. 

För min del som mest sitter och spelar för att koppla av, ger tävlingsmomentet en extra sporre att försöka lära mig lite mer om låtskrivande samt mixning och mastring.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
On 1/6/2021 at 5:58 PM, jogepoge said:

Grattis till vinnarna!!

Mitt bidrag #3 gick ju sådär...😂

 

Pet shop boys som det skulle låta på svenska. Jag orkade inte lyssna igenom alla bidragen så jag röstade inte. Men denna skulle ligga bra till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...