Jump to content
Annons

Feedback på instrumental cover


Recommended Posts

Annons

Hej igen

Jag gillar när du drar på i den senare delen. Låter mäktigt. Flöjt är en jävla bra idé, kanske indiansk? Melodi och harmonier är ju vad de är, enkla och repetitiva. Utan sång är idén med flöjten och partier med olika dynamik bra. Själv hade jag nog halverat tiden och låtit mycket olika partier avlösa varandra. Sparat på trummor. Högst ett återkommande instrument. Men sån är jag. Soundet är bättre än vad jag skulle fixa. Göra andras låtar ska visst vara bra övning men är inget jag ägnat mig åt. För svårt...men här är ett försök. Har du tips på soundet så ge mig dom. Mastrad på BandLab. :rolleyes: /pär 

All the young dudes (MS).mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för kritiken! Det uppskattas mycket. Jag blev inte helt nöjd mer flöjten, jag fick den inte att låta så realistisk som jag ville, men ändå okej. Min låtlängd är nog en smaksak. Jag kände att en längre "story" var bäst i det här fallet.

Och nu till din låt. Jag gillar trummorna väldigt. De lät bra. Vocalsen däremot, de skulle behöva en de-esser på sig och på något sätt komma in lite lite mer i mixen, kanske reverb grejer. men jag gillar känslan i allting, lite halv old school. 😄👍

Remakes på andra låtar har jag gjort ett fåtal av, med hjälp av youtube då jag inte kan återskapa ackorden utan att det tar två månader vilket jag inte orkar. Har därför mest kört eget med vissa bootlegs som den här "covern".

2 timmar sedan sa Pär Nord:

Hej igen

Jag gillar när du drar på i den senare delen. Låter mäktigt. Flöjt är en jävla bra idé, kanske indiansk? Melodi och harmonier är ju vad de är, enkla och repetitiva. Utan sång är idén med flöjten och partier med olika dynamik bra. Själv hade jag nog halverat tiden och låtit mycket olika partier avlösa varandra. Sparat på trummor. Högst ett återkommande instrument. Men sån är jag. Soundet är bättre än vad jag skulle fixa. Göra andras låtar ska visst vara bra övning men är inget jag ägnat mig åt. För svårt...men här är ett försök. Har du tips på soundet så ge mig dom. Mastrad på BandLab. :rolleyes: /pär 

All the young dudes (MS).mp3 6 MB · 0 nedladdningar

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena.

Sång och sånginspelning ja...jag gör en tagning, om alla orden är med så är jag klar oavsett hur det låter. Att försöka få ett halv- eller helkass sångspår att låta "inte så kass" har varit mkt lärorikt. Här brydde jag mig inte om de-essern utan ägnade tid åt att klippa bort sibilanterna eller försöka dölja dem med eq eller gitarrer. De gick ju inte så bra...

Flöjtens ljud "lurade" mig iaf. Kanske inte ljudet du ville ha men jag hörde den som en irl-flöjt spelad av nån som var lite för försiktig. Och det förstås, att skapa tonerna med lungorna skapar ett annorlunda flöde än att skapa dem med fingrarna. Kan va en bra övning...mitt MIDI-keyboard samlar damm av den anledningen. På gitarrer känner jag vilket anslag som kan va lämpligt men med tangenter krävs övning och utforskning. Tid helt enkelt.

Tack för vettiga synpunkter, jag ska se vad som kan göras med sibilanterna. / pär

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...