Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Är klar med en låt som heter Stars. Skulle jättegärna vilja ha feedback på produktionen!

Intresserad av vilka känslor låten väcker hos lyssnaren, om det är något inte riktigt funkar, något som skulle behöva skruvas på och så vidare. 🙂

På förhand tack!

• Gilla 1

Blir lite irriterad på den här ragga guran som panoreras hit och dit. Skulle föredra att den håller sig still. He he.

Du har lite tråkiga partier bitvis som jag skulle korta ner. Smaksak så klart. Skulle hellre se att det hände nåt lite oväntat vid vers 2. Vid 2:40 kommer det in en synt som skär i öronen lite...(Till vänster). Tycker en av sologurorna låter lite tunn och plaskig. Den till höger. Elguran är mycket bättre. Skulle ta bort acken eller vad är :-)

Mera av assnygga falsettet! Den skulle du kunna göra en asläcker stor kör av.

Om jag fick bestämma (gud förbjude) skulle jag korta av låten med några minuter.  Rent dynamiskt skulle du kunna ha verserna eller nån vers lite mer avskalad och enkel. Mera volymåkningar på det mäktiga slutet. En riktigt desperat elgitarr där hade inte varit dumt.

Många pluspoäng för entusiasm/påhittighet och prodden i övrigt.

Edited by mixamannen
On 12/29/2020 at 4:29 PM, mixamannen said:

Blir lite irriterad på den här ragga guran som panoreras hit och dit. Skulle föredra att den håller sig still. He he.

Du har lite tråkiga partier bitvis som jag skulle korta ner. Smaksak så klart. Skulle hellre se att det hände nåt lite oväntat vid vers 2. Vid 2:40 kommer det in en synt som skär i öronen lite...(Till vänster). Tycker en av sologurorna låter lite tunn och plaskig. Den till höger. Elguran är mycket bättre. Skulle ta bort acken eller vad är 🙂

Mera av assnygga falsettet! Den skulle du kunna göra en asläcker stor kör av.

Om jag fick bestämma (gud förbjude) skulle jag korta av låten med några minuter.  Rent dynamiskt skulle du kunna ha verserna eller nån vers lite mer avskalad och enkel. Mera volymåkningar på det mäktiga slutet. En riktigt desperat elgitarr där hade inte varit dumt.

Många pluspoäng för entusiasm/påhittighet och prodden i övrigt.

Tack så mycket för att du lyssnade och skrev många konkreta saker!

Detta ska jag fundera igenom ordentligt.

Sologitarren du inte gillar är en nylonsträngad gitarr, så det är förståeligt att den låter plastigt. 😉 

Kul att du gillar falsettrösten! 🙂 

• Haha 1
  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Mattias87
      Jag har tänkt köpa en midi synth för att skapa musik för hemmastudio. Jag är inget proffs och vill först och främst lära mig att skapa musik på detta sätt då jag aldrig använt midi synth förut. Jag kommer lägga trummor, synth, bas osv med synthen. Min budget är upp till 2000. 
      Hade velat ha lite förslag och tips på synthar från er som kan detta.
    • By maxh04
      Har ni några bra sample packs som innehåller lite nice ljudeffekter för house (EDM) music.
      Och finns det några (VST) synthar som ni rekommenderar som fungerar med FL Studio 12 till Windows?
      Skicka gärna länkar till synthar och sample packs som ni tycker är bra för house produktion!
      Uppskattas väldigt mycket!
      Gärna någon bas samt strings synth och några andra synthar som är bra för EDM house dance breakdowns.
    • By maxh04
      Här är en länk till min första deep house mix, https://www.newgrounds.com/audio/listen/863925.
      Inget speciellt skulle bara vilja ha lite feedback på hur det låter just nu. 🙂
      Några detaljer:
      Namn: House Track
      Genre: Deep House
      Längd: 3:49

Jag kommer försöka att förbättra mina mixar i framtiden och om du vill se mer av mina (publicerade/kommande) mixar - kolla gärna in https://maxh04.newgrounds.com/.
      Har dock inte släppt något mer än denna soundtrack/mix än.
    • By JoannaD
      Hej ! 🙂

Jag har gjort en låt, en slags remix på en egen gammal skum låt (som jag ändå gillar). Det jag önskar feedback på är mixen (och mastringsmässigt). Jag vet inte hur länge jag suttit och mixat och mixat och pillat och ändrat och försökt mastra... Och gjort om, om osv. 
      Jag tycker nu att det låter helt okej, men vill veta vad nya öron tycker. Referens har jag ingen direkt, men något inte alltför modernt och radiovänligt. Det ska inte vara för crisp, men ska ju inte vara för dovt, muddigt eller rörigt heller.

Så alla synpunkter och vad som skulle kunna förbättras (eller om det låter "bra" för vad det är) uppskattas jättemycket. Är det något som sticker ut direkt för er?
      Ha en fin dag! 
      Ps, försökte göra en fil under 2 mb att ladda upp under låtar & filer, men även med 96 bitrate fungerade det inte. 

• By Henkewid
      Hej!
      Jag är helt ny på forumet och har via det ämnet jag tänker fråga om även hittat hit då det vet någon annan som behövde hjälp med ungefär samma sak som jag.
      Jag och min Sambo ska gifta oss om 7 dagar och har då planerat att köra en bröllopsdans som börjar lugnt (Time to say goodbye-Andrea Bocelli,Sara Brightman), i ca 50sekunder för att sedan övergå till en 
      upptämpo version av samma låt (Jason Derulo x David Guetta - Goodbye). Jag har själv försökt göra en mix av dessa men har svårt att få till övergången och hade gärna velat att det skulle bli lite mer effekt när det växlar till upptempo. 
      Här kan man ladda ned den version som jag har knåpat ihop med hjälp av Mixxx. https://minfil.com/X5rcT0ufb5/Br_llopsdans_mp3
      Finns det någon vänlig stjäl som kan tänkas hjälpa mig med detta? 

• Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• Create New...