Jump to content
Annons

Feedback på produktion önskas


Christopher Sigmond

Recommended Posts

Hej!

Är klar med en låt som heter Stars. Skulle jättegärna vilja ha feedback på produktionen!

Intresserad av vilka känslor låten väcker hos lyssnaren, om det är något inte riktigt funkar, något som skulle behöva skruvas på och så vidare. 🙂

På förhand tack!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Annons
On 12/29/2020 at 4:29 PM, mixamannen said:

Blir lite irriterad på den här ragga guran som panoreras hit och dit. Skulle föredra att den håller sig still. He he.

Du har lite tråkiga partier bitvis som jag skulle korta ner. Smaksak så klart. Skulle hellre se att det hände nåt lite oväntat vid vers 2. Vid 2:40 kommer det in en synt som skär i öronen lite...(Till vänster). Tycker en av sologurorna låter lite tunn och plaskig. Den till höger. Elguran är mycket bättre. Skulle ta bort acken eller vad är 🙂

Mera av assnygga falsettet! Den skulle du kunna göra en asläcker stor kör av.

Om jag fick bestämma (gud förbjude) skulle jag korta av låten med några minuter.  Rent dynamiskt skulle du kunna ha verserna eller nån vers lite mer avskalad och enkel. Mera volymåkningar på det mäktiga slutet. En riktigt desperat elgitarr där hade inte varit dumt.

Många pluspoäng för entusiasm/påhittighet och prodden i övrigt.

 

Tack så mycket för att du lyssnade och skrev många konkreta saker!

Detta ska jag fundera igenom ordentligt.

Sologitarren du inte gillar är en nylonsträngad gitarr, så det är förståeligt att den låter plastigt. 😉 

Kul att du gillar falsettrösten! 🙂 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...