Jump to content
Annons

Funderar på uppgradering från Pro 40...


Zed

Recommended Posts

Tjena, känner att det börjar bli dags att se över ljudkortslösningen i studion. Har idag ett Focusrite sapphire pro 40 som jag varit nöjd med, ända tills jag förstått hur mycket dess preamps färgar ljudet. Fick facit då jag nu spelar in stränginstrumenten digitalt via min AX8, jämfört med analog line signal genom ljudkortet så blir det ljusår bättre. Preampsen i ljudkortet känns mörka och mossiga.

Mina förutsättningar:

1. Har thunderbolt, iMac 27"

2. Minst 2 jävligt bra preamps

3. Midi, så att jag kan hooka upp digitaltrumsettet.

4. Digital ingång

5. Gärna utbyggbart med ADAT (heter det väl?) den dagen man behöver recka ett trumset.

6. Max typ 7000 kr.

Finns det något sådant? Alternativt att jag kompletterar med en bra preamp då jag egentligen är nöjd med funktionaliteten. Tips?

 

Med vänlig hälsning, Sev

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har ett pro 40. Tänk på att det är mycket svårt att adat köra med det kortet. Dels för att drivrutinerna börjar bli ostabila och uppdateras inte och dels för att pro 40 måste vara master. Sedan fick jag bara det att funka som input, och inte att skicka outputs som lineout via adat. Så du får nog köpa ett nytt kort för adat användning så du vet

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...