Jump to content
Annons

Tele: Single Coil i stall, fullstor humbucker i hals?


jazzpetter

Recommended Posts

Hej,

Jag har idag en Squier Telecaster Classic Vibe med en fyrvägsswitch, en i koppling i serie. Det sitter original pickups på den.

Jag funderar på att installera en Seymour Duncan i stallposition, men jag vill också installera en fullstor humbucker i halsposition, tanken är då att den inte ska vara lika het som stall-micken, en lite snällare och bluesigare humbucker. Jag är införstådd med att det kräver lite träarbete, om vi bortser från det, är det ens möjligt? Blir det problem fas eller något liknande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)
10 hours ago, jazzpetter said:

Hej,

Jag har idag en Squier Telecaster Classic Vibe med en fyrvägsswitch, en i koppling i serie. Det sitter original pickups på den.

Jag funderar på att installera en Seymour Duncan i stallposition, men jag vill också installera en fullstor humbucker i halsposition, tanken är då att den inte ska vara lika het som stall-micken, en lite snällare och bluesigare humbucker. Jag är införstådd med att det kräver lite träarbete, om vi bortser från det, är det ens möjligt? Blir det problem fas eller något liknande?

Fas problem? Se det som en möjlighet! Den konfigureringen finns som standard från Fender många av dem verkar ha 4 pottar istället för två ungefär som en Les Paul. (Vilket kanske kan betyda att det är svårt att få till en vettig blandning av båda pickuperna. )

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan sa pme:

Fas problem? Se det som en möjlighet! Den konfigureringen finns som standard från Fender många av dem verkar ha 4 pottar istället för två ungefär som en Les Paul. (Vilket kanske kan betyda att det är svårt att få till en vettig blandning av båda pickuperna. )

Ja det kanske blir mer strul i och med att jag vill kunna använda fyrvägsbrytaren också. Detta kanske är lite ambitiöst att få in allt det med pottar och allt med vad det innebär

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...