Jump to content
Annons

Gross Beat-effect förstörs om jag flyttar noter på andra spår. (FL Studio)


Baztard

Recommended Posts

Jobbar just nu med en grej i FL Studio och har satt en arpeggiator från Omnisphere på track 2 i channelrack. Lagt det på kanal 2 i mixern och sedan lagt pluggen gross beat på samma kanal. Kör gross beat på preset "momantary" och 1/2 speed. Gillade effekten jag fick på arpeggiatorn då. Kände att nu jävlar fick jag till det!

Lägger sedan till ytterligare en Omnisphere med ett piano på track 3 i channelrack och har den på kanal 3 i mixern. Spelar lite noter för att fylla ut.

Tyckte sedan att pianot inte ska vara tillsammans med arpeggiatorn. Ville ha arpeg i vers och pianot i reff, så jag flyttade noterna från pianot till stället då reffen börjar via pianoroll. Av någon orsak förstörs då effekten från gross beat på kanal 2. Kände då att nu jävlar låter allting riktigt illa!
Flyttar jag tillbaks pianot så att det återigen spelar samtidigt som arpeggiatorn så funkar gross beat-effekten igen. 

Har testat att lägga till flera andra instrument och sedan flytta dessa och det verkar som att oavsett vad jag lägger till så förstör de alla gross beat-effekten på kanal 2 så fort jag flyttar respektive instruments noter i pianorollen.

Finns det någon som kanske vet vad som orsakar detta?

Redigerat av Baztard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...