Jump to content
Annons

[LÖST] Hjälp! Koppla ihop EQ med förstärkare, hur?!


AndreasW88

Recommended Posts

Hej på er!

Jag har en Behringer FBQ1502HD Ultragraph Pro som jag skulle vilja använda med min the t.amp E800, men är mycket osäker på hur man sammankopplar dessa på ett korrekt sätt? Utifrån bilden nedan så är det endast möjligt att koppla XLR från EQns output till input på förstärkaren? Ska inte ljudet gå ut från förstärkaren, in i EQn, ut igen och tillbaka in i förstärkaren eller är jag helt ute och cyklar? 😵 Någon som kan hjälpa mig med detta? 

20201130_125931.thumb.jpg.e6a9c09e073a79fd5109102704756ae6.jpg

Redigerat av CHAE
Korr. av rubbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
9 hours ago, peterT said:

Man kan mycket väl ha en eq före ett slutsteg, koppla precis som du skrev xlr ut från eq:n till xlr in på slutsteget. Var försiktig med volymen när du testar första gången börja svagt. Vad är det du ska använda den till?

Jag prövade detta men när jag startar EQn så blir volymen i PA systemet väldigt låg och det händer ingenting när jag försöker justera frekvenserna.

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)
38 minutes ago, AndreasW88 said:

Inga utslag på indikatorerna heller 🤔

Var koppar du in till din EQ då? Får du inte mätarutslag där så är det den kopplingen som inte lirar.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • CHAE ändrade titeln till [LÖST] Hjälp! Koppla ihop EQ med förstärkare, hur?!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...