Jump to content
Annons

Feedback önskas


Recommended Posts

Hej!

Jag är nästan klar med min första singel som ska släppas inom kort och skulle uppskatta feedback på mixningen och tips som skulle kunna lyfta den ytterligare. Tar även gärna emot era associationer vad det låter som, d.v.s. andra artister, för det tycker jag själv är svårt att avgöra.

Länk (uppdaterad till den slutliga versionen) 

https://soundcloud.com/christophersigmond/inspiration-harmony-play

På förhand tack! 🙂

Christopher

Redigerat av Christopher Sigmond
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mycket, mycket fint arbete. Härligt låt. Jag kommer så sno den och ha den på spellistan till och från jobbet. Lägg gärna ut texten, jag kunde inte riktig höra allt, men så hör jag inte så bra längre. Skulle även passa med en kvinnlig röst som sjunger duett eller harmoni (dialog).

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/1/2020 at 5:02 AM, HomerJSimpsson said:

Mycket, mycket fint arbete. Härligt låt. Jag kommer så sno den och ha den på spellistan till och från jobbet. Lägg gärna ut texten, jag kunde inte riktig höra allt, men så hör jag inte så bra längre. Skulle även passa med en kvinnlig röst som sjunger duett eller harmoni (dialog).

Minsann, här hade kommit flera fina svar som jag såg först nu...

 

 

Tack så mycket! Kul att höra. 🙂

Bra idé att ha med en kvinnlig röst också. Kanske detta Forum är rätt plats att hitta någon...

PM:ar dig låttexten.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/1/2020 at 9:47 AM, mixamannen said:

 Jag tycker sången låter lite tvekande och dra ner helhetsintrycket. Stråkarna och gitarrerna är riktigt bra.

Jag skulle lägga om sången och försöka låta mer avslappnad och med i låten på något vis

Tack för återkopplingen!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/1/2020 at 5:02 AM, HomerJSimpsson said:

Mycket, mycket fint arbete. Härligt låt. Jag kommer så sno den och ha den på spellistan till och från jobbet. Lägg gärna ut texten, jag kunde inte riktig höra allt, men så hör jag inte så bra längre. Skulle även passa med en kvinnlig röst som sjunger duett eller harmoni (dialog).

Då har jag mixat klart och låten kommer att publiceras på Spotify, iTunes med mera den 15 december.

Finns dock i färdig version här för förhandslyssning:

https://soundcloud.com/christophersigmond/inspiration-harmony-play

Link to comment
Dela på andra sajter

On 12/1/2020 at 9:47 AM, mixamannen said:

 Jag tycker sången låter lite tvekande och dra ner helhetsintrycket. Stråkarna och gitarrerna är riktigt bra.

Jag skulle lägga om sången och försöka låta mer avslappnad och med i låten på något vis

Spelade in sången på nytt och blev nöjd med slutresultatet som finns här:

https://soundcloud.com/christophersigmond/inspiration-harmony-play

Tack igen för återkopplingen. Det var konstruktivt.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, mixamannen said:

Nu funkar länken, jag skulle vilja ha jämfört med första versionen dock… 🙂

Jag tror fortfarande du kan sjunga den ännu bättre, t.ex med en vocal coach´s hjälp. Jag säger detta inte för att vara taskig utan för att jag hör potentialen....jag brukar vara bra på att ta fram det bästa hos sångare när jag proddar.

Tack! Ja, om jag inte hade vrålande tinnitus med mera så skulle det nog vara lättare... 😉 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...