Jump to content
Annons

Garageband registrerar inte ljudet från MOTU med extern mick?


ACCD

Recommended Posts

Sist jag spelade in gick det utmärkt. Har sedan kopplat isär delarna (Macbookpro, MOTU 828 2, Extern Neuman mic), och nu när jag kopplat ihop dem igen tar inte garageband upp ljudet från micken/MOTU trots att MOTUn reagerar på ljud från micken. Jag kan inte heller höra ngt ljud från mikrofonen i hörlurarna.

Uppenbarligen för långt mellan inspelningarna...jag glömmer vilka knappar/inställningar jag ska ha. Suck!

På Garageband liger MOTU både som input och output. Jag har klickat i så att spåren är aktiva men det blir bara ett rakt streck vid inspelning.

Vad ska jag göra?

Tacksam för tips! /AC

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte vet jag om jag kan hjälpa (var tvungen att googla MOTU) men ljud justeras ju på flera ställen. Har du kollat AudioMIDI setup? Rätt kanal på ljudkort/interface? Rätt kanal på Gb? Medhörning på? Ljud i Systeminställningar? Ljud i Inställningar i Garageband? Dumma frågor kanske men jag använder olika källor vid olika tillfällen och glömmer lätt det. Det var allt en glad amatör kunde komma på. Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!! Nu har jag löst det! Under alla provtryckningar och desperata försök hade jag bytt kabelingång i ljudkortet och då räckte det inte med att det stod "MOTU" som inljud i datorn utan jag var tvungen att välja om till "MOTU 2" (kanal 2) inne på varje ljudspår. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...