Jump to content
Annons

Någon som vill hjälpa en kass nybörjare?


Lejonadal

Recommended Posts

Hej, jag är nybörjare med ljudskapande och vet egentligen inte så mycket vad jag gör när jag håller på i Logic, jag hittar något ljud,spelar lite på klaviaturet och spelar in och klipper jag och klistrar lite och sen blir det något som kan liknas musik=) Tycker det låter okej för den lilla kunskap jag har, men jag förstår ju att det finns mycket så mer och göra för att få det och låta ännu bättre, men den kunskapen har inte jag.

Så därför tänkte jag höra här om det finns någon här som sitter på kunskapen och vill pilla lite i något av mina "verk"=) Ni har helt fria händer för det kan ju knappast bli sämre, jag lägger upp delar av 5 st låtar (Intro, vers, brygga och refräng, det är ingen sång) och är det något som känns intressant så får ni gärna kontakta mig antingen här eller på Lejondal78@gmail.com

Orkar ni inte pilla med det så tar jag tacksamt emot tips för att få det och låta bättre. 2019remix.mp3

ambinn.mp3 galmmigt en junikväll.mp3 Project 3.mp3 remixenpanagotxxx2222222.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte förstår jag vad du är nybörjare på men kanske är det så att jag glömt bort hur det är att vara ung och självkritisk. "galmmigt en junikväll" hamnade i ett knivslagsmål och jag fick sy ihop bitarna utan att riktigt veta var dom skulle vara. Jag tror det var för många helt enkelt...så jag döpte om honom också.

Lejonadal fuggedup (mastered).mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Förlåt för ett mycket sent svar, men tack för du tog dig tid och pilla med "låten". Det är vad du gjorde som jag inte kan, därför kallar jag mig  nybörjare för det är jag.

Du fick det att låta mycket proffsigare, jag kan inte ens förklara vad det är som är bättre sån nybörjare är jag, men det är bättre tryck i det du gjorde eller hur jag skall förklara det =) 

Men det enda felet var att du hade inte behövt sy ihop bitarna, utan det är meningen att så som jag lagt upp den är det tänkt och va alltså  intro, vers, brygga och refräng.

Men det är även en dum "låt" av mig och lägga upp då det är bara någon kanal med gitarr i wav och det är typ vad min dator klarar av, förstår man behöver mer kanaler för och få det och låta bra. Vet inte ens om det funkar så enkelt men om du pillar med logic så hade jag blivit glad om du pillade med tex den jag kallar 2019 remix eller remixenpanågotttttttt22222,jag hade kunnat skicka själva logic filen, men det kanske inte är så lätt , som sagt så är jag nybörjare=) vilket fall som helst, tack!   

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart ska låten vara som den är! Jag tyckte bara om delarna så mycket och blev nyfiken på om de kunde komma i en annan ordning. När man jobbat med sin låt och hört den ett flertal gånger så är det som med vilken känd låt som helst. DET ÄR SÅ HÄR DEN GÅR! Hjärnbanorna är lagda och resvägen är just bara så. Mitt tekniska kunnande är i stort sett obefintligt vilket jag kompenserar med oändligt med tid, EQ, volym och panorering. Det kommer man långt med, men inte om tid är pengar. Vill man vara proffsig måste man lära sig verktygen, och ha dem.

När jag inte tror att jag kommer längre med en låt, när olika instrument befinner sig på bra platser och kommer och går vid rätt tillfälle gör jag en wav-fil och mastrar den gratis på BandLab.com. Simple as that. Du får mastra hur mycket som helst och ingen kräver mer av dig än en viss aktivitet, att du är synlig helt enkelt. Jag använder Garageband som är kompatibelt (till viss del) med Logic t.ex. aiff-filer.

Jag ska titta på den (inte klippa sönder!) och mastra den på BandLab. Vilket du givetvis kan göra själv. Google chrome är nödvändigt! Man kan även mixa/mastra manuellt i sajten. Låten nedan är mastrad där. Vi hörs o gonatt!

Water's coming back (MS).mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...