Jump to content
Annons

Resultat i Studiofestival #48 – vinnaren är...


Björn Olsberg

Recommended Posts

studiofestival_48_70-talssound.thumb.jpg.144835d8ba1fbf68570b26ccf8eb6e6d.jpg

Hej!

I Studiofestival #48 – bästa 70-talssoundet – har medlemmarna och juryn sagt sitt. Av 19 bidrag är nu 4 vinnare korade. 

4:e plats: Bidrag 4
@Peter Åhrberg – Pwed by Gravity
bidrag_04.mp3

3:e plats: Bidrag 13
@PeglegJonka – Radergummits dag
bidrag_13.mp3

2:a plats: Bidrag 3
@mixamannen - All night (seventies sound)
bidrag_03.mp3

Och, slutligen...

1:a plats: Bidrag 2
@Tonemester - 2 4 Popcorn (Bad Hairday)
bidrag_02.mp3

Stort grattis! Verkligen bra jobbat, alla. Jag vill direkt passa på att det fanns fler bidrag som också stack ut bra och som bidrog fint till tävlingen.

Förutom den oförglömliga äran så har Luthman bidragit med fina priser!. 1:a-pristagaren får börja med att välja en produkt, 2:a-pristagaren får välja bland resterande, och vidare tills priserna är slut.

Stort tack till Luthman som bidrar med dessa fina vinster!

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Stort tack till LUTHMAN NORDIC & STUDIO.SE för detta.

Jag är lycklig för att vinna en Cort G290 Fat. Hur nice som helst!

Så många fina låtar var med här, så det var en big surprise för mig att Popcorn skulle vinna.

Jag bor och har ett litet studio i skogen nära Höör, Skåne.

Här är lite “Popcorn” nerd info

DAW : Logic.

Instruments :

Strings  - Roland RS202 dubbed and panned

Rhodes - MK73 II

Guitar  - Strat

Trommer - 909  kick, hh combined with Logic snare, toms  & hh 

Synths - Juno 60, Korg MS20 (midi model), Roland SH2000

Bass - Hagström Swede 72

Samples with people partying, sirenes and noises.

Mastering Chain

Sonnox Oxford eq

Fabfilter Pro - Q3

Fabfilter Pro - DS

Waves SSL Comp

Fabfilter Multiband

Sonnox Oxford eq

Abbey Road Vinyl (The most underrated plugin ever! luv it)

Waves L2

 

Tack igen 🙏🏼

MVH, Ernst 

 

P.S.

jag finns på Spotify med något helt annat än "POPCORN".

https://open.spotify.com/artist/02rVGZYcKF8WBkLo3AkJub?si=H-BeaBu_QumVeBgVzomAiw

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och hoj vad skoj!

Tack för en kul festival! Jag känner mig stolt att vara med på denna lista med låtar. De andra vinnarna låter ju riktigt coolt. 

Grundtankar kring låten: ingen metronom (spelade en gitarr och spelade allt annat till) för att få bandkänsla. Akustiska/verkliga instrument. Släpp igenom även om det inte är perfekt (inte råd med oändliga inspelningar). Slarviga stämmor i gitarrsolot. Försökte åka reglarna genom låten som om jag satt vid ett mixerbord och körde mixen. 

Om någon är nyfiken på något annat är det bara att fråga!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, slejnard said:

Nr 6, Aint No Easy Way out. Blev själv väldigt nöjd med den. Så nöjd att den Kommer på Spotify den 20 november. Fick hjälp med riktiga trummor och bas av två vänner 🎸

Det var min röst du fick. Anade nog att det var din låt!

 

  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-15 at 21:33 sa Björn Olsberg:

Kul att just du också gillade den. Bidrag 1 låg i topp även i min bok.

Jo man tackar varmt, det var mitt bidrag, kul att det uppskattas, som en liten detalj är kyrkklock-spelet i början en mkt viktig melodi fr. Basilikan Arantzazu i Oñate/Baskien där jag spelade in den live kl. 10.00 en oktoberdag 2019 och det magiska var att den stämde perfekt in i 1:a låten som går i G 😉 

 

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Peter Åhrberg (oregistrerad)

Haha, kul med en 4eplats. Allt är inspelat i en teaterlokal i Nyköping genom mitt Amek custom samt en del annat som tex billiga focusrite isa som jag verkligen gillar, uad solo som i detta fall var otroligt kass o ett par Lindell 500 series som väl inte gjorde varken till el från. Basen minns jag att vi fick lägga om så inte mycket som är spelat tilllsammans här inte.. Gitarrerna genom vox o en beyer bandmick. Pianot är draget genom en voxstärkare redan vid inspelning. Sången genom en neuman som jag inte kommer ihåg namnet på.. Sedan mixat i logic, mixen är utkörd genom amekbordet då det här var innan.jag skaffade mina Trident 80 strippar. Btw, låten är inte mastrad utan detta är direkt från mixen.. Sådär ja, hoppas någon här uppskattar lite nördig techinfo... Hör av Er till mig om ni behöver spela in, mixa, mastra eller något annat kul. Mvh

Peter

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...