Jump to content
Annons

Hjälp om biorummets väggar


Recommended Posts

Har ett oönskat innerhörn i det tilltänkta biorummet. Det är tyvärr ett bärande innerhörn som sticker in, se bild och de utsuddade strecken. Är det viktigt/kritiskt för ljudet att jag bygger om så att rummet får fyra hörn, som de tydliga strecken?

Jag hade tänkt mig Procella P6 i baffelväggen, och det övriga prylarna på den nivån.

Mycket tacksam för idéer eller synpunkter. Flytta dörren kan vara en variant, men jag tycker om flödet att gå ner från övervåningen och sedan in till biorummet. All input emottages tacksamt!

20201030.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Annons
On 2020-10-31 at 10:53 sa Fredrik Westerstrand:

Har ett oönskat innerhörn i det tilltänkta biorummet. Det är tyvärr ett bärande innerhörn som sticker in, se bild och de utsuddade strecken. Är det viktigt/kritiskt för ljudet att jag bygger om så att rummet får fyra hörn, som de tydliga strecken?

Jag hade tänkt mig Procella P6 i baffelväggen, och det övriga prylarna på den nivån.

Mycket tacksam för idéer eller synpunkter. Flytta dörren kan vara en variant, men jag tycker om flödet att gå ner från övervåningen och sedan in till biorummet. All input emottages tacksamt!

20201030.jpg

Var noga med att kontrollera om det är bärande innan du tar bort något eller ger upp tanken. Själv hade jag en till synes bärande vägg i vardagsrummet vid murstocken men när jag granskade detta i torpargrunden så visade sig att hela den väggen hängde i luften så det var bara att plocka bort den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...