Jump to content

Ny på Spotify! Gör mitt bästa men behöver hjälp!

Noa Skarrie

Recommended Posts

Hej! Jag är ny på hela Spotify-fronten och har skrivit en låt som jag spelade in hos Ove Andersson (spelat bas med Thomas Ledin i 20 år) i Borås. Jag hade gärna fått lite feeback på själva låten vad gäller texten samt melodi, men även hur man kan tänka i fortsättningen med dynamik osv. Detta är en long-lost dream för mig som nu gått i uppfyllelse. 1500 spelningar på första veckan (vet ej om det är bra eller dåligt) men för mig spelar resan mer roll om att bli bättre låtskrivare! Hjälp snälla! 😄 Tack på förhand! MvH Noa 

https://open.spotify.com/track/2vW4dhlzgfzY21PG32UUfV?si=4wDHGuFAQGOSVL4c6zw42A

• Gilla 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Lia
      Hej alla musikervänner!
      Jag har börjat jobba för ett företag som heter Scorecloud som utvecklat ett nytt fantastiskt notationsprogram för musiker som vill att det ska gå fort och smidigt att skriva noter!
      Programmet jobbar med både audio och midi, du kan bara ta en mic och sjunga in vad du vill ha noterat, eller som sagt spela in det direkt i programmet i midi! Istället för i Sibelius som har 5 steg för redigering har ScoreCloud 1 steg. Vilket gör det både roligare och smidigare att notera.
      Så jag tycker verkligen ni ska ladda ner och prova programmet ScoreCloud Studio eller appen för ScoreCloud och testa själva! Ni kommer vilja överge Sibelius på en gång, och det är GRATIS!
      Är man lixom jag inte jättesnabb på notskrift vill jag verkligen rekommendera detta!
      “Like Google Translate for music”
      ScoreCloud instantly turns your songs into sheet music. As simple as that!
      Instant Score from MIDI or Audio
      Arrange and Edit your Score
      Print, Export and Share
      Ideal for musicians, students, teachers, choirs and bands as well as composers and arrangers.
      Man laddar ner gratis på www.scorecloud.com
      /Lia
    • By Mats Stålbröst
      Studio kan tack vare ett samarbete med distributionstjänsten Spinnup (som ägs av Universal Music) erbjuda alla forummedlemmar ett gratis singelsläpp på Spotify.
      Så här gör du:
      * Logga in på Studio forum.
      * Klicka på ditt användarnamn längst upp till höger och välj "Min profil".
      * I den röda rutan som visas till höger på din profilsida ser du den kod och den länk som du ska använda för att registrera dig i Spinnup-tjänsten.
      Prova 3 nr av Studio för bara 99 kr!
      Klicka här för att visa nyhetsartikel
    • By metalheart
      Sorry, frågan har inget att göra med Cd/dvd-produktion, men någon bättre forumdel ("Utgivning"?) finns ej.
      Har passivt sökt efter svar på denna fråga hos aggregatorer, STIM och här i forumet, utan resultat, vilket förvånar mig.
      Om jag får upp min musik (allt komponerat och framfört av undertecknad) på olika streaming-tjänster med hjälp av en aggregator, så kommer jag få ersättning direkt från dem. Om jag har förstått det rätt så betalar Spotify även(?) ut ersättning till STIM. Om jag då är medlem i STIM, kommer jag då få pengar även från dem? Isf, varför? Är ersättningen från aggregatorn menat till artisten, och ersättning från STIM till kompositören? Spotify gör väl inte två utbetalningar, till olika håll? Vad händer om jag inte är medlem i STIM? Förlorar jag eventuell ersättning?
    • By Farbror Pop
      Efter ett par singlar släpper jag mitt första album inom kort. Jag har gjort unika omslag för varje låt, men inser att det inte är så man ser på musik på Spotify mfl. Om man tex söker fram "Dom Andra" av Kent, så visas ju albumomslaget för "Vapen & Ammunition". Nu funderar jag på om jag ändå ska lägga ut låtarna som singlar, samtidig som albumet, just för att jag gillar att koppla bild/omslag till respektive låt. Bra eller dåligt?

Det jag möjligen kan tänka mig är att albumet försvinner bland alla singlar, så kanske skulle det vara en bra idé att smygsläppa singlarna dagen innan, så att albumet hamnar överst, som senaste släpp...? 🤔
    • By AnnikaBrandt
      Hej alla kollegor!
      Jag är sajtvärd för en sajt som kanske kan vara intressant för er. www.musikproduktion.ifokus.se En sida där vi kan ge tips tillvarandra, hitta artister till låtar, förlag kan söka efter låtar och inte minst hitta kollegor för samarbeten. och mycket mycket mer. som att delta i diskussioner.
      GRATIS MEDLEMSKAP
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...