Jump to content
Astronomcion

Curved Strings, ny låt. Skulle gärna ta emot lite kritik på vad jag kan förbättra i framtida projekt!

Recommended Posts

Tja! Blev klar med en låt i morse så tänkte att jag lite snällt kunde be om någon form av kritik om någon är villig att lyssna.

Det är en elektronisk, lite midtempo låt men ganska uplifting skulle jag säga. Bered er på ett ganska så långt intro innan det börjar hända grejer!

• Gilla 1

Annons

Har fått några lyssningar genom denna tråd tror jag, men ingen som orkar skriva något här? 😄

6 minuter, mycket begärt, I know!

Lyssnat nu i mobilen.  Bra början.. gillar!

Men det upplevs ett svagt White noise som stör Liiite.  Kan bara vara i mobilen. 

Meh det tar väldigt lång tid innan det händer något,  men när det händer är det alldeles för lite.  Behövs ett driv/ tryck.  Mer element, alldeles för lång utan något faktiskt sker🤔.

Förstår vart du vill komma,  misstolka inte. Kan kanske behövs en" matta" något stadigt som övriga pass och element åker ovanpå.  

Detta är INTE  min typ av musik,  så ta detta med en nypa salt.  Men ljudmässigt gillar jag valet än" instrument". 🤟🤘👍😎👊

• Tack! 1

Tack för inputen, uppskattas mycket.

Förstår vad du menar, nu är ju låten redan släppt men detta ger mig ju en del idéer för att göra en version 2 av den. Så tack ska du ha för inlägget!

• Tack! 1

Intressant ljudbild, mycket toner som spelas långt upp i diskanten.

Jag tycker huvudmelodin med plucks är svår att hänga med i, iaf den sista hälften av melodi-slingan. Det låter för improviserat och som att den är uppbyggd i sjättedelstakt men intvingad i åttondelstakt. Lite ryckigt flow!

Jag hör att det är bas men jag tycker den saknar karaktär. Tror låten skulle lyft om den hade mer framtoning och inte bara var en enkel sinusvåg. Effekter som saturation och/eller fler subtila lager i oktaverna ovanför hade hjälpt.