Jump to content
jakobwolfhagen

1 par monitorer till DJ+produktions setup

Recommended Posts

Hej, finns risk att det här är en nybörjarfråga men behöver lite hjälp.

Jag har ett par Adam A5X studio monitorer som jag vill kunna använda i min hemmastudio både för elektronisk musikproduktion, men också för min DJ-setup. Produktionsdelen sker som sagt elektronisk med laptop som i sin tur är kopplad till ett Scarlett 2i2 interface. DJ-spelarna är kopplade till en Allen & Heath Xone.23a. Dessa två setuper vill jag kunna använda på samma par studio monitorer, hur gör jag detta bäst?

Jag har försökt koppla Scarlett interfacet med 6.3/TR plug > RCA till en av inputsen i Xone mixern, det fungerar men då får jag ett brus i högtalarna, troligen pga. att jag använder RCA. Jag skulle ju kunna köpa ett mixerbord för att lösa detta, men det känns också rätt dyrt för en så simpel sak? Till saken hör att jag vill kunna DJa utan att sätta igång datorn, alltså vill jag helst inte ha ett USB-interface för att lösa detta.

Tips å råd mottages tacksamt :) Ha de fint!

Annons