Jump to content

alexalex

Recommended Posts

Hej alla!

Jag hade uppskatta få lite input från er. Mina förutsättningar är inte dom bästa (bor i trång lgh). Hursomhelst, bifogar bilder så ni ser. Börjat bygga några absorbenter med och tänkte bygga mer - egentligen vad som helst för att få ordning på detta utrymme. Har hela balkongen full med glasull. Hörnen är kritiska. Skissar nu på corner traps för att täcka hela väggen upp i hörnen.

Men innan jag bygger igen allt och alla vill jag hör hur ni hade behandlat utrymmet utifrån en mixposition? Testat sitta både på lång och kortsida (se bilder). ”Slipper” lite hörn i ena positionen.

Utrymmet är under ett sovloft byggt i trä och mdf-skiva, i övrigt trägolv, betongväggar och två garderobsdörrar. 

Tacksam för svar!

F8BB753F-42A5-487D-8BB3-2E052C4AF620.jpeg

EA4179CB-B125-4D3D-A07B-BFD9BDC77429.jpeg

0F715C2D-E637-41E4-8E5B-E8F838EC5413.jpeg

• Gilla 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By Zyan
      Nu har mina HD200 bara en fungerande lur.
      Det första jag kolla var sladden, den är ju så smidig att ta bort, hade kontakt på båda signaler och jord enligt min multimeter. Och den är mono i både min mixer och iPOD. Så då är det lurarna som är trasiga.
      Det är den första luren, på samma sida som sladden går in som är tyst.
      Vill felsöka, men allt verkar vara så sjukt ihopsatt för att man inte ska kunna plocka isär dem.
      Hur ska jag gå tillväga?
    • By Tranback
      Tjenare!
      jag vet inte om jag har lagt den här tråden rätt.
      Jag funderar på att köpa ett par nya lurar till min iPod och då undrar jag vilka som är bra, jag vill helst ha plugs eller vad det kallas (som som man har "i" örat)
      Tacksam för svar
      //Gustav
    • Guest k9
      By Guest k9
      Har någon testat Vic Firth lurarna?
    • By northpaw
      Läste hörlurstestet i senaste Studio. Dyra lurar är ofta bäst, men jag har ett trick som gör att jag klarar mig med (nästan) vilka skitlurar som helst.
      Jag importerar ett audiospår med en snutt från en färdig, kommersiell låt som jag tycker har en bra ljudbild. Så lägger jag den nånstans i den produktion jag håller på med, mitt i ett avsnitt där jag använder ungefär liknande instrument och alltså önskar en liknande ljudbild. Så sätter jag loopmarkörerna (Cubase) från en takt före klippets början till en takt efter, så att när jag loopar så får jag först en takt av min låt och sen en bit av den importerade produktionen. Så loppar jag på, och skruvar på mina reglage tills mitt avsnitt låter ganska likt min målljudbild.
      Med den metoden klarar jag mig med ett par Koss Porta Pro (som jag faktiskt köpte 1989, slå det!), lurar som inte direkt är kända för att ge en rak frekvensgång. Men det färdiga resultatet låter skiiitbra när jag spelar det i min referensanläggning.
      Det här kanske inte alls var så smart och unikt, det kanske är något som alla testat och tycker funkar dåligt. Men för mig är det kalas, och det spar tusenlappar.
      Detr enda som behövs är ett par "adaptiva" öron, och det tror jag de flesta har.
    • By Light Head
      Jag kundet inte komma på något bättre ställe än "DJ"-avdelningen på forumet..
      När jag lyssanr på musik så sker det ofta i min Ipod, och orginallurarna har "dött".
      Vad skall man köra med? Håller på att testa ett par Koss Plugg (tror jag de heter), men jag upplever dem rätt svåra att stoppa i öronen så att det blir bra ljud. Det krävs en massa justerande för att det skall bli bra.
      Förmodligen så säger de till mig att byta öron när jag går tillbaka till affären med mina Koss?? :-)
      Vilka skall man använda? Helst skall det vara "pluggar", det känns lite smidigare och jag är inte så trendig så att jag behöver 70-tals lurar med jättekåpor.
  • Senaste låtarna

• Utvalda pressmeddelanden

• Who's Online (See full list)

• There are no registered users currently online
  • Create New...