Jump to content
Annons

Egen sajt - önskar tips om bra musikersajter


Farbror Pop

Recommended Posts

Har funderingar på att starta en egen artistsajt, alltså för att promota min egen musik. Känns frustrerande att lägga texter ett på Facebook och tycker inte riktigt det finns någon plattform. Tänker mig att samla ihop diskografi, länkar till de olika musiktjänsterna, texter, eventuella tidningsartiklar etc. 

Förstår samtidigt att man måste vara ganska motiverad för att söka upp en artistsajt... Det gäller även mig. Jag tycker att depechemode.com och kent.nu är ganska bra, men det finns säkert fler, nya och moderna sajter som någon här känner till. Tipsa!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
2 timmar sedan sa 4sTrINGsKILL:

free website templates

Tack, men jag har byggt ett par sajter för andra syften och är mer ute efter snygga exempel med just musiker/band. När jag söker lite så tycker jag inte att jag hittar så många, men kanske nån här lyssnar på nån artist som undgått mig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hittade inte riktigt nåt exempel som passade mig (mest fokus på turné), så jag utgick från vad jag själv skulle vilja se:

  • diskografi med skivomslag, låttexter och länkar till musiktjänster.
  • info om kommande releaser
  • länkar till artiklar
  • instagramflöde (det var mitt eget önskemål för en sajt, snarare än vad jag önskar som besökare, men det gör att sajten uppdateras med något innehåll löpande och ser snyggt ut om man håller Instagram snyggt)
  • länkar till övriga sociala kanaler
  • blogg med relevanta inlägg
  • turnéinfo (saknas hos mig, har inga såna planer i dagsläget)
  • merchandise (saknas hos mig, har inga såna planer i dagsläget)

Jag tar gärna feedback på sajten och särskilt om det är något jag missat här. Tänker när jag skriver detta att jag saknar direktlänkar till artistprofilen på respektive musiktjänst, har bara till låtarna här, så det får jag fixa.

Just det, kanske krävs en länk också: farbrorpop.se

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Farbror Pop said:

Den verkar inte fungera som den ska. Inga bilder. Däremot bra och tydliga länkar till en stor mängd musiktjänster längst ned på sidan. 🤙

Kör du i Firefox? Har inte fått den till att funka där. Men i Chrome funkar den fint.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan sa HowBoutSomeSnus:

Kör du i Firefox? Har inte fått den till att funka där. Men i Chrome funkar den fint.

Safari. Testade Chrome och där funkar den. Lurigt det där att man inte kan styra över hur det ser ut för användaren. Jag hade sett över det om jag var du.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, Farbror Pop said:

Safari. Testade Chrome och där funkar den. Lurigt det där att man inte kan styra över hur det ser ut för användaren. Jag hade sett över det om jag var du.

Ja lurigt är det absolut. Varit medveten om det ett tag dock, inte haft tid att sätta mig ner med det. Måste göra om hur sidan funkar i grunden

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...