Jump to content
Annons

Det här med covers...


Farbror Pop

Recommended Posts

Jag är själv relativt skeptisk till covers. Jag tycker det är ok om man gör en egen tolkning och allra bäst om man gör nåt helt eget av något som är gammal och fallit i glömska och i annan genre. Nu har jag stuckit ut hakan och gjort en cover på Lars Demians 90-talslåt ”Alkohol”: Hiss, diss, eller gin fizz...?

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sjyst version! Lite låg mumlig, sång i början - vissa stavelser kunde komma upp i volym. Gillar dock låten på det sättet som du har gjort, bra jobbat!

Men, kanske bryter du mot forumreglerna, som finns här:

https://www.studio.se/forums/topic/149-forumregler-viktiga-att-ta-del-av-gamla/?tab=comments#comment-754

Kan ju funka om man anser att det är en parodi, hmm...? Känns ju lite så:-)

 

 

"10. Låtar på forumet ska vara dina egna.

När du postar låtar på forumet (laddar upp eller länkar till), ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Exempelvis är alltså länkar till remixar inte tillåtet. Du får heller inte ladda upp eller länka till så kallade "mix tapes", där flera låtar fogats samman."

 

Mvh/Peter

 
Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan sa Peter Roos:

Sjyst version! Lite låg mumlig, sång i början - vissa stavelser kunde komma upp i volym. Gillar dock låten på det sättet som du har gjort, bra jobbat!

Men, kanske bryter du mot forumreglerna, som finns här:

https://www.studio.se/forums/topic/149-forumregler-viktiga-att-ta-del-av-gamla/?tab=comments#comment-754

Tack och ojdå, det hade jag inte en tanke på. Försökte radera inlägget, men hittade inte hur man gör det heller. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan sa Farbror Pop:

Tack och ojdå, det hade jag inte en tanke på. Försökte radera inlägget, men hittade inte hur man gör det heller. 😕

Inga problem. Låt den vara så länge och vänta tills imorgon så kan någon moderator bedöma om låten känns "parodisk" eller inte; personligen så tycker jag det.

(Man kan "Anmäla inlägg" uppe till höger i varje inlägg, det finns en liten ikon där)

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...