Jump to content
Annons

Filmad med "greenscreen" rock instrumental video!


esclaunch

Recommended Posts

Annons

WooHoo ! Rock On Boys, Rock On !

Work the camera boy's, it's Rock, you wanna give it to us, let us have it !

Drummer is great, but please the set looks like a toy.  It's Rock, give him reel set, please ! 

Why are there no girls in the band ?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-24 at 05:21 sa HomerJSimpsson:

WooHoo ! Rock On Boys, Rock On !

Work the camera boy's, it's Rock, you wanna give it to us, let us have it !

Drummer is great, but please the set looks like a toy.  It's Rock, give him reel set, please ! 

Why are there no girls in the band ?

Det känns lite som att du hamnat utanför ämnet, HomerJ Simpsson. "Why are there no girls in the band" - totalt utanför ämnet och diskriminerande - för oss som arbetar med musik. Tänk innan du skriver, my friend.

"7. Håll dig till ämnet.

Du måste hålla dig till ämnet när du startar en ny tråd i en avdelning, eller när du gör ett inlägg i en existerande tråd. Postande av inlägg som inte har med musikskapande att göra eller som inte täcks av de forum som finns på sajten, är emot reglerna. En god tumregel är att varje tråd ska resultera i en bra källa till information även för andra."

 
Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa Peter Roos:

Det känns lite som att du hamnat utanför ämnet, HomerJ Simpsson. "Why are there no girls in the band" - totalt utanför ämnet och diskriminerande - för oss som arbetar med musik. Tänk innan du skriver, my friend.

"7. Håll dig till ämnet.

Du måste hålla dig till ämnet när du startar en ny tråd i en avdelning, eller när du gör ett inlägg i en existerande tråd. Postande av inlägg som inte har med musikskapande att göra eller som inte täcks av de forum som finns på sajten, är emot reglerna. En god tumregel är att varje tråd ska resultera i en bra källa till information även för andra."

 

 

Jag är verkligen ledsen, jag hade inte de minsta diskriminering i tanke. Kändes lite dåtid, lite klische, att ett rockband 'alltid' ska vara fyra killar ... blir ju inte mindre rockigt om en tjej tex sjunger ...

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa HomerJSimpsson:

 

Jag är verkligen ledsen, jag hade inte de minsta diskriminering i tanke. Kändes lite dåtid, lite klische, att ett rockband 'alltid' ska vara fyra killar ... blir ju inte mindre rockigt om en tjej tex sjunger ...

 

Homer, jag var bara lite ironisk och utvecklar detta: varför finns det inte en göteborgsk-ironiknapp på nätet; jag tycker det borde införas så alla kan förstå vad jag och alla andra göteborgare menar; eller varför fick inte just jag det där bas-jobbet i mitt favvo-progband PF; jag är ju minst lika kompetent som Guy Pratt; eller varför ringde inte videoproducenten mig - jag har miljoner idéer om hur just den skulle kunna bli bättre - det var bara en sak jag glömde: jag sökte aldrig jobbet, utan valde min egen väg och följde mina egna drömmar. Nu kanske jag generaliserar, men jag tror inte det har med kön att göra utan hur man är som person vad man väljer att göra här i livet.

Jag håller med dig i sak och tycker också att det borde finnas fler kvinnor i band därute. Jag spelar själv med en sångerska i Four Against nature vilket är jättekul. Det är som Yin och Yang, det blir mer balans i livet då.

 

Och Skunk Anansie är grymmebra🤘

 

Trevlig helg,

mvh/Peter

 

PS: nu ska jag försöka göra en göteborgsk ironi-knapp, finns det någon app-utvecklare som kan ta sig an det?;-) 

Redigerat av Peter Roos
Link to comment
Dela på andra sajter

HomerJSimpsson,

1. Varför skulle det vara mer rockigt med en tjej i bandet?
2. Varför skulle det vara mindre rockigt med enbart killar?
3. Irriterar dig på tanken att bl.a. Queen, Led Zeppelin enbart var killar?
4. Irriterar du dig på tanken att bl.a. Sahara Hotnights, L7 och The Donnas inte var blandade med både killar och tjejer?
5. Ifall du kunde, skulle du då åka tillbaka och ändra på dessa konstellationen även ifall det riskera att bli mindre bra resultat bara ditt ändamål uppfylldes?

Redigerat av punkrockdude
Tog bort bl.a. fet stil som uppkom av misstag. Jag borde kanske blandat för att tillfredställa några.
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa punkrockdude:

HomerJSimpsson,

1. Varför skulle det vara mer rockigt med en tjej i bandet?
2. Varför skulle det vara mindre rockigt med enbart killar?
3. Irriterar dig på tanken att bl.a. Queen, Led Zeppelin enbart var killar?
4. Irriterar du dig på tanken att bl.a. Sahara Hotnights, L7 och The Donnas inte var blandade med både killar och tjejer?
5. Ifall du kunde, skulle du då åka tillbaka och ändra på dessa konstellationen även ifall det riskera att bli mindre bra resultat bara ditt ändamål uppfylldes?

Det här börjar balla ur ... Den underliggande motiveringen att jag skulle vara irriterad på nått är ditt påhitt och stämmer inte överens med verkligheten. Att jag ska ha ett ouppfyllt ändamål inom ändring av historian genom tidsresa är också ditt påhitt. 

Den sammanlagda informationen du fått uppe i tråden är alldeles för lite för att avgöra bakgrund och motivering i uttalanden.

Homer Simpson Quotes of Wisdom

Link to comment
Dela på andra sajter

För att få ordning i tråden rekommenderar jag dig Reddit eller BuzzFeed istället för Studios forum ifall du vill prata genusvetenskap. Att komma från ämnet eller lägga ut beten för att starta bråk är att visa brist på respekt. Risken är troligtvis stor att trådskaparen nu inte längre känner att denna webbplatsen är något att lägga tid på.

Redigerat av punkrockdude
  • Tack! 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...