Jump to content
Annons

Feedback på låten Du valde att dra


Stevie C

Recommended Posts

Annons

Bra jobbat Stefan. Några saker jag direkt funderar över:

Hela mixen har en hängmattskaraktär med mycket sub och topp. Detta gör att sången, som visserligen känns hyfsat tydlig, hamnar i bakgrunden, den nästan sugs bakåt när den "borde" ligga mer in-your-face. Personligen saknar jag därmed energi i området 300 Hz och tycker mig ana en vasshet runt 3500 Hz i sången.

Gällande leadsången känns det som att de-essern jobbar ojämnt. Lyssna på exempelvis på "Du gav mig ingen ärlig CHANS" och "Det var som jag inte "FANNS" - medan S:en på andra ställen är väldigt tydliga. Vidare har sången ganska mycket luft runt 10-11 kHz vilket ger ett lite påträngande/väsande intryck.

Hela mixen kan höjas en del volymmässigt också för att passa digitalt släpp, typ 3 dB starkare. Grubblar också över om det ligger en limiter som klipper topparna, eller en softclipper av något slag? Hade gärna sett/hört lite mer dynamik.

Annars tycker jag du jobbat på riktigt bra med arr osv.

Gjorde en snabb master som du kan utgå ifrån om du vill: stefan_fix.mp3

Mvh Jon

 

Redigerat av Jon Rinneby
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket fint arbete. - När det sjungs engelska så låter det, för mig, som om en egentligen icke engelsktalande sjunger. Det låter stelt, lite shoolenglish from the textbook. Jag vill med flit rekommendera Bad-English, för att det känns mycket mera levande, lite mer på riktig. Mer Big Lebovsky än M in James Bond. Med ett mer 'vardagligt' uttal.

Man, I got a rash on my ass ... känns mer sympatisk, mer     man on the street    än

Der Sir, it seems to me, my bottom has become slightly unconfortable.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för feedbacken. Jag har nu försökt rätta till det som Jon påpekade. Inte helt lätt för en rookie som jag. Jag har inte heller någon superbra lyssning.

Laddar upp resultatet här men en annan del av låten så att ni får höra sticket också.

 

Skulle så klart uppskatta mer feedback på den nya versionen.

/Stefan

Du valde att dra part two.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...