Jump to content
Annons

Stora besvär med Volca och Behringer.


karhart

Recommended Posts

Hej! 

 

Har införskaffat mig en mysig setup med en Arturia Keystep, en Beatstep pro och två volcas. Jag kör midi från keystep till min Volca Keys och därifrån via phonesuttaget till en analog Behringer 502 via en 3.5->teleadapter. Från mixerbordet har jag en stereo tele - > monotele in i ett Behringer umc202hd. 

 

Mitt problem är att jag har oerhört höga noiselevels! Det brusar så in i bängen, och när jag försöker spela så hör jag knappt instrumenten. Innan när jag kört in i mitt ljudkort direkt så är det inga problem alls. Vad kan jag göra? Det är i nuläget helt oanvändbart. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
49 minutes ago, karhart said:

Jag har volca på max. Men det spelar ingen roll. Misstänker nästan en defekt mixer... 

Vad  menar du med "nice setup"??? Fattar inte riktigt vad som menas med det. 

 

Bäst vore väl att ansluta keyboardet som en miidienhet. Vad har du för DAW, till att börja med?  😮 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-21 at 17:04 sa Nenne:

Vad  menar du med "nice setup"??? Fattar inte riktigt vad som menas med det. 

 

Bäst vore väl att ansluta keyboardet som en miidienhet. Vad har du för DAW, till att börja med?  😮 

Alltså att jag har en trevlig liten hemmastudio. Och frågan är ju varför det brusar. Hade jag velat använda keyboardet som en controller hade jag gjort det. Tanken var ju att köra volca som analog synth. 

 

Jag kör reaper som daw. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, karhart said:

Alltså att jag har en trevlig liten hemmastudio. Och frågan är ju varför det brusar. Hade jag velat använda keyboardet som en controller hade jag gjort det. Tanken var ju att köra volca som analog synth. 

 

Jag kör reaper som daw. 

OK. Då fattar jag. Inget kul när det brusar men min erfarenhet är att 3,5 mm pluggar ger upphov till mycket brus. Föröka att koppla med, åtminstone obalanserade telepluggar. Bäst är förstås balanserade canonjack . . . .

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...