Jump to content
Annons

Skapa en mix av gammal 80-tals rock-låt


AxAn

Recommended Posts

Hej,

Jag har noll koll på musik/studio/mix-världen så min terminologi är möjligen felaktig men försök läs mellan raderna.
Jag har en släkting som släppte en LP-skiva (EP?) med 2 rocklåtar på 80-talet. Det vore kul att överraska honom med en modernare mix av hans musik.
Finns det folk som gör detta, och hur hittar men dem?
Detta är en privat grej för skojs skull så ekonomin är begränsad men då jag inte alls vet vad något sådant skulle kosta så får någon gärna informera om nivåer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej. Bra presentidé! Kruxet är ju att det krävs spåren för att göra en ommix. Annars så blir det en mastering. Inte riktigt samma sak. Men om du har original-inspelningen. Så är jag lika intresserad av att hjälpa till.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

59 minutes ago, dajerszz said:

Hej. Bra presentidé! Kruxet är ju att det krävs spåren för att göra en ommix. Annars så blir det en mastering. Inte riktigt samma sak. Men om du har original-inspelningen. Så är jag lika intresserad av att hjälpa till.

Mvh

Dessvärre så har jag inte spåren utan endast EP/LP-skivan.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, dajerszz said:

Då tror jag tyvärr det inte kommer bli så mycket bättre än vad det redan låter på LPn, om det är den enda källan du har.

Jag kanske använder fel terminologi för vad jag siktar på, eller så kanske det är inkluderat i att det inte går.
Min tanke var något liknande som Avicii (antagligen) gjorde ibland: Ta en gammal låt och hotta upp den.
Jag antar att det är mycket enklare om man har alla orginal-spår etc, men är det ogenomförbart i mitt fall?
Vad är korrekt ord för det jag vill göra?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa AxAn:

Jag kanske använder fel terminologi för vad jag siktar på, eller så kanske det är inkluderat i att det inte går.
Min tanke var något liknande som Avicii (antagligen) gjorde ibland: Ta en gammal låt och hotta upp den.
Jag antar att det är mycket enklare om man har alla orginal-spår etc, men är det ogenomförbart i mitt fall?
Vad är korrekt ord för det jag vill göra?

Jaja. Jag förstår 🙂 då är det bara att sampla dom bitarna av låten man vill använda och göra en remix, som det heter. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...