Jump to content
Annons

Studiomöbelbyggare i Sverige? Här på forumet?


red_house_painter

Recommended Posts

Söker någon händig craftsman som kan bygga ihop en ny studiomöbel till mig. Jag kollar runt på Sterling och Sessiondesk och funderat på att beställa något sådant men vill helst ha en träigare touch på det hela. Blanka MDF möbler är inte min grej. De är utformade ok men inte helt vad jag är ute efter. Jag vet precis hur jag vill ha den men svårare att hitta någon som kan hjälpa mig med detta projekt. Antar att flera kanske känt så.

Byggde min förra möbel själv och kan göra det nu också men har snart byggt färdigt min nya studio (tagit ca 1år..) och vill helst lägga fokus på att få det att rulla än att lägga ytterliggare någon/några månad på att bygga en ny möbel.
Man kommer långt med cirkel-, sticksåg och slipmaskin men jag har precis sågat klart i vad som känns som halva amasonas. Är hyfsat klar med det 🙂


Jag finns i Göteborg och vet inte om det är någon snickare eller vad jag nu ska leta efter! Känns som att man åtminstone vill bolla några ideer med någon som gjort sådant här förut

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
7 minutes ago, Steven Persson said:

Annars kan du även spana in Outputs Platform-bord. Ska själv skaffa ett sådant framöver tänkte jag.

Output Platform

 

Vill rymma ca 24U totalt bara på ”desktop” platsen! Så jag behöver en lite större möbel. Annars fina grejer!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske kan du även kolla hos snickerier i närområdet? 

Nu vet jag inte hur det är på bästkusten men uppe på höglandet finns väldigt gott om lokala finsnickare som bygger från scratch, helt enligt önskemål till vettiga priser.

Så om du vet hur du vill ha det och kan göra en skiss/ritning kan du säkert få ett fast pris innan start och kan du dessutom hämta så slipper du en ofta orimligt hög fraktkostnad. Då kan du få ett bord precis som du behöver i det utseende och i de material du önskar.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, rsound said:

Kanske kan du även kolla hos snickerier i närområdet? 

Nu vet jag inte hur det är på bästkusten men uppe på höglandet finns väldigt gott om lokala finsnickare som bygger från scratch, helt enligt önskemål till vettiga priser.

Så om du vet hur du vill ha det och kan göra en skiss/ritning kan du säkert få ett fast pris innan start och kan du dessutom hämta så slipper du en ofta orimligt hög fraktkostnad. Då kan du få ett bord precis som du behöver i det utseende och i de material du önskar.

Det är lite så jag också har tänkt. Snickare brukar kunna hitta lite skojiga bitar och bygga av. Sedan handlar det lite om erfarenhet för min del. Jag kan skissa upp något men säkert missa detaljer och då är det bra om någon redan byggt något sådant innan kan läsa grejer mellan raderna!

Får jag lånat en riktig bordssåg på en verkstad så kan jag säkert få fram mina grejer på en eftermiddag 🤣

annars välkomnar jag gärna fler tips här!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skall flytta om ett tag och måste då ha en ny möbel. 

Jag har kollat jb men det är lite för dyrt för mig. Han bygger däremot väldigt bra möbler och eftersom han själv har jobbat som ljudtekniker och är musiker vet han vad det är man pratar om.

Output Platform skulle passa bra tror jag men de har en leveranstid på 14-16 veckor.

Jag har kollat med en lokal snickare men han var nästan lika dyr som jb.

Jag tar också tacksamt emot tips på byggare. Jag bor också på västkusten.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, Mats N said:

Jag skall flytta om ett tag och måste då ha en ny möbel. 

Jag har kollat jb men det är lite för dyrt för mig. Han bygger däremot väldigt bra möbler och eftersom han själv har jobbat som ljudtekniker och är musiker vet han vad det är man pratar om.

Output Platform skulle passa bra tror jag men de har en leveranstid på 14-16 veckor.

Jag har kollat med en lokal snickare men han var nästan lika dyr som jb.

Jag tar också tacksamt emot tips på byggare. Jag bor också på västkusten.

Mats, om det blir av med JB för mig (har ändå pratat i telefon med honom och inväntar nu en ritning!) kanske du skulle vara intresserad av att skaffa min möbel? 🤔

Jag byter mest upp mig för att få plats med mer rack. Kan skicka bilder på den om du skulle vara intresserad!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa red_house_painter:

Mats, om det blir av med JB för mig (har ändå pratat i telefon med honom och inväntar nu en ritning!) kanske du skulle vara intresserad av att skaffa min möbel? 🤔

Jag byter mest upp mig för att få plats med mer rack. Kan skicka bilder på den om du skulle vara intresserad!

Ja tack. En bild skulle vara spännande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...