Jump to content
Annons

Emortal - Coming Home, bootleg :)


Emortal

Recommended Posts

Gjorde om en gammal låt till min nya stil för min kommande EP, men då sångerskan ville i så fall spela om sång samt att det finns vissa legala potentiella problem med skivbolaget den tidigare är signerad till, så har jag bestämt mig för att scrappa den och ska göra om till något nytt instrumentalt.

Delar gärna denna versionen här dock 🙂
http://emortal.se/upload/Emortal-Coming_Home.mp3

Enjoy! 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
1 timme sedan sa candybag:

Det var inte kattskit det här inte!

Känns det inte bittert att behöva göra en bootleg på ens egna låt?

Hehe, tackar 🙂

När jag fick beskedet vart jag inte så glad, folk hade försäkrat mig om att kontraktet är brutet pga att jag inte fått redovisning och att det inte var några problem. Men det väl kom till kritan nu när vi börjar närma oss den färdiga EP:n, så blev det andra besked. Men men.. det har gått några månader nu, så enda man kan göra är att fortsätta och köra på. Tänkte använda lite av setup från denna till en ny låt, är ju bara egentligen att skriva ny melodi/chords.

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan sa -Johan-:

Surt. Bra låt i alla fall.

Tackar! 🙂

Lite surt, men det stora jobbet är gjort, nu ska jag bara skriva om lite, har en gammal dänga som jag tänkte använda som material ihop med syntharna här, ska bli kul! Funderar på att fixa en schysst whisky på fredag och sätta igång! Myspys 🙂 

Också, lite kul att kunna visa upp något här 

Redigerat av Emortal
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...