Jump to content
Annons

Vad tycker ni?


Recommended Posts

Annons

Bra start!
Testa att jobba mer med power syntharna, precis när första kommer in vid 0:17 så blir den väldigt plötslig och skarp, använd filter envelopes och annat för att få syntharna att växa/sväva mellan skärpa och mer ambient, speciellt när du introducerar lite buildups/breakdowns så kan det vara gött att få syntharna från dovt till mer skärpa efter en uppbyggnad, men det är viktigt att de inte ligger konstant efter i samma skärpa. Samma med whitenoise när du introducerar kicken, den är konstant samma, testa att slänga filter på den.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Avicii wanna be 😏.  Jag gillar melodin i prechorus och chorus. Riktigt bra.  men den här låten behöver sång. Fram till refrängen som exploderar i din Instrumentala melodi, a’la Avicii.  Stor potential i mening, men du behöver en sångare. Kvinnlig eller manlig lämnar jag upp till dig.  Tror båda kan funka. 
dumpa melodiinstrumentet i versen, låter bara tunt och löjligt.  In med med sång.  
Riktigt bra refräng.

+1 på @Emortal s tips oxå
 

Redigerat av Nbient
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, hörs det så väl att Avicii är största inspirationen?😅

Sång är såklart bättre det tycker ju jag också. Men var ska jag få tag på en sådan som inte kostar alltför mycket? Har testat fiverr tidigare, blev ett ganska lyckat resultat från sångaren i alla fall, fast kostade några hundra. För känner någon som kan det gör jag inte. Om du inte menar från sample packs?

Men tack för kritiken. Det uppskattas verkligen. 🙂👍

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-05 at 09:49 sa Hasselsnoken:

Haha, hörs det så väl att Avicii är största inspirationen?😅

Sång är såklart bättre det tycker ju jag också. Men var ska jag få tag på en sådan som inte kostar alltför mycket? Har testat fiverr tidigare, blev ett ganska lyckat resultat från sångaren i alla fall, fast kostade några hundra. För känner någon som kan det gör jag inte. Om du inte menar från sample packs?

Men tack för kritiken. Det uppskattas verkligen. 🙂👍

Detta med fiverr har jag inte tänkt på själv.  Vet att det finns, men har inte kopplat att beställa sångare/sångerska den vägen.  Ska testa vid tillfälle.  En del låtar man gör är faktiskt värd att betala lite för. 😁

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan sa Nbient:

Detta med fiverr har jag inte tänkt på själv.  Vet att det finns, men har inte kopplat att beställa sångare/sångerska den vägen.  Ska testa vid tillfälle.  En del låtar man gör är faktiskt värd att betala lite för. 😁

Testa på du. Det finns allt en del bra sångare/sångerskor där till ett ibland ganska bra pris. Vissa låtar är som sagt värda att betala lite för. 😀👍

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...