Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hey,

detta är mitt första inlägg, jag heter Paweł och jag kommer från Poland. I ett land som Sverige eller Nederländerna är elektronisk musik väldigt populär, så jag ber om Konstrukktiv kritik av min första låt 🙂

Annons
Posted

Bra låt! Du har många bra idéer och har gjort bra ljudval. Tror du kan jobba lite mer med ljuden bara för att få dem att passa bättre i mixen.

Det blir lite dåligt tryck i dropet också, prova att sänka lite under pausen så att du får mer energi när det drar igång igen. Lite mer tryck i basregistret skulle vara bra också, basen m.m är lite vek.

Men ja, bra låt!

Posted (edited)
1 hour ago, -Johan- said:

Bra låt! Du har många bra idéer och har gjort bra ljudval. Tror du kan jobba lite mer med ljuden bara för att få dem att passa bättre i mixen.

Det blir lite dåligt tryck i dropet också, prova att sänka lite under pausen så att du får mer energi när det drar igång igen. Lite mer tryck i basregistret skulle vara bra också, basen m.m är lite vek.

Men ja, bra låt!

Tack Johan för svaret 🙂 Jag har en fråga till ditt svar: vilka ljud passar inte min mix?

Edited by Santi
dåligt språk
Posted
1 timme sedan sa Santi:

Dziękuję Johan za odpowiedź 🙂 Mam pytanie do Twojej odpowiedzi:
które dźwięki nie pasują do mojego miksu?

"Tack Johan för svaret. Jag har en fråga till ditt svar:
vilka ljud passar inte min mix?"

Ljuden passar bra. Men vissa låter lite tunna. Försök få dem lite fylligare om du kan. Speciellt tänkte jag på pluck-ljudet. Hoppas du förstår vad jag menar. Det är små ändringar jag syftar på.

Tror du ska hålla dig till svenska också.  Säkert inte så många som förstår polska här 😉

Posted
43 minutes ago, -Johan- said:

"Tack Johan för svaret. Jag har en fråga till ditt svar:
vilka ljud passar inte min mix?"

Ljuden passar bra. Men vissa låter lite tunna. Försök få dem lite fylligare om du kan. Speciellt tänkte jag på pluck-ljudet. Hoppas du förstår vad jag menar. Det är små ändringar jag syftar på.

Tror du ska hålla dig till svenska också.  Säkert inte så många som förstår polska här 😉

Jag förstår definitivt vad du menar med "fullare ljud".

Ja, jag kommer att använda svenska säkert. En gång var jag i Stockholm och jag kommunicerade på engelska utan problem på hotellet eller på KFC. Berätta om du pratar engelska utan problem du eller kanske beror det på regionen som i Polen?