Jump to content
Annons

Det första spåret


Santi (oregistrerad)

Recommended Posts

Santi (oregistrerad)

Hey,

detta är mitt första inlägg, jag heter Paweł och jag kommer från Poland. I ett land som Sverige eller Nederländerna är elektronisk musik väldigt populär, så jag ber om Konstrukktiv kritik av min första låt 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bra låt! Du har många bra idéer och har gjort bra ljudval. Tror du kan jobba lite mer med ljuden bara för att få dem att passa bättre i mixen.

Det blir lite dåligt tryck i dropet också, prova att sänka lite under pausen så att du får mer energi när det drar igång igen. Lite mer tryck i basregistret skulle vara bra också, basen m.m är lite vek.

Men ja, bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Santi (oregistrerad)
1 hour ago, -Johan- said:

Bra låt! Du har många bra idéer och har gjort bra ljudval. Tror du kan jobba lite mer med ljuden bara för att få dem att passa bättre i mixen.

Det blir lite dåligt tryck i dropet också, prova att sänka lite under pausen så att du får mer energi när det drar igång igen. Lite mer tryck i basregistret skulle vara bra också, basen m.m är lite vek.

Men ja, bra låt!

Tack Johan för svaret 🙂 Jag har en fråga till ditt svar: vilka ljud passar inte min mix?

Redigerat av Santi
dåligt språk
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Santi:

Dziękuję Johan za odpowiedź 🙂 Mam pytanie do Twojej odpowiedzi:
które dźwięki nie pasują do mojego miksu?

"Tack Johan för svaret. Jag har en fråga till ditt svar:
vilka ljud passar inte min mix?"

Ljuden passar bra. Men vissa låter lite tunna. Försök få dem lite fylligare om du kan. Speciellt tänkte jag på pluck-ljudet. Hoppas du förstår vad jag menar. Det är små ändringar jag syftar på.

 

Tror du ska hålla dig till svenska också.  Säkert inte så många som förstår polska här 😉

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Santi (oregistrerad)
43 minutes ago, -Johan- said:

"Tack Johan för svaret. Jag har en fråga till ditt svar:
vilka ljud passar inte min mix?"

Ljuden passar bra. Men vissa låter lite tunna. Försök få dem lite fylligare om du kan. Speciellt tänkte jag på pluck-ljudet. Hoppas du förstår vad jag menar. Det är små ändringar jag syftar på.

 

Tror du ska hålla dig till svenska också.  Säkert inte så många som förstår polska här 😉

 

Jag förstår definitivt vad du menar med "fullare ljud".

Ja, jag kommer att använda svenska säkert. En gång var jag i Stockholm och jag kommunicerade på engelska utan problem på hotellet eller på KFC. Berätta om du pratar engelska utan problem du eller kanske beror det på regionen som i Polen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...