Jump to content
Annons

Mikrofon jämförelse 1000:- vs 100k |X1 vs u67


crillemannen

Recommended Posts

Tjo,

Jag har jobbat de senaste veckorna på att lansera min Youtube kanal och nu är det dags! Jag tänkte som första video ha sådär lagom

clickabait titel där jag jämför två extremer; En super billig mikrofon och en dyr vintage mikrofon. Tänkte det vore kul att dela med mig här 

på detta forumet som jag har varit medlem i över 15år! Galet 😀 !!! I övrigt så kommer det komma recensioner, tutorials och lite allt möjligt musikrelaterat.

Hoppas ni tycker det är både underhållande och givande. 

 

https://youtu.be/uDODhiK6j8U

 

 

Mvh Christian

Redigerat av crillemannen
  • Gilla 4
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
35 minuter sedan sa osiris:

Lovely!!!

Sjysst bakgrund, bra ljus, bra ljud, bra ämne!

Mycket bra gjort helt enkelt 🙂 

Vad kommer härnäst?? 🙂 

Tack!

 

B.la "How to mix pop vocals" där jag går igenom lead sången på Summer Love med Sebastian Wallden (idol vinnare) . En tutorial hur man tune'ar sång manuellt med Autotune.  Och en jämförelse mellan Tubetech Cl1b Hw vs SW. Det är väl det jag kan avslöja nu. Har lite mer i pipen men får se hur jag ska lägga upp det 🙂

 

tack för titten! 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa HasseFX:

Trevligt! Ser fram emot fler dueller! Bra för trovärdigheten att länka till originalfilerna!

Tack!

 

Jag kommer dela med mig av filer så länge det inte har med upphovsrätt att göra. Jag ska försöka använda i högsta möjliga mån eget material så jag slipper fråga om lov osv haha! Jag skrev t.ex ny  egen musik till Tubetech avsnittet som kommer senare. Visst tidskrävande, men tror det blir lättast så! 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa YellowStudio:

Tyckte också det var en bra video. Bra att man kan gå direkt till conclusion om man vill.

Har du planer på att bli youtuber?

 

Tack!

 

Ja det är väl där man hamnar om man är en misslyckad producent 🤣🤣 halv-skämtosido så vore det Ballt! Det har känts lite tomt sen jag la ner min kommersiella studio och vad ska man göra med all kunskap man samlat ihop under årens lopp?  

 

Men vi får se det är extremt mycket jobb bakom varje video så tar det inte fart alls kanske det blir lite tungrott. Men just nu känns det kul 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...