Jump to content
Annons

webbkamera med inbyggd mick+ koppla in mick phono


w41

Recommended Posts

Hej. Jag har en inkopplad webbkamera med inbyggd mick USB i min hd laptop pc. webbkameran fungerar utmärkt. Ljudet är kass, när jag spelar in instrumental musik och samtidigt talar in. Ljudet hoppar och studsar och försvinner. likaså musiken. Jag har provat att koppla in en mygg mick till phono högtalare. Det fungerar inte så bra, ljudet reagerar försvinner osv. Hur ordnar jag upp det här? Målet är att jag får en tydlig och KLAR röst och en behaglig HÖRBAR musik i bakgrunden. Vilka tekniska komponenter skall jag köpa?

Vänligen från Bengt-Åke Eliasson    bengtakeeliasson62@gmail.com

Redigerat av w41
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Menar du fördröjning i ljudet när du du säger att ljudet hoppar? Det vore nog passande att inskaffa ett ljudkort som är bl.a. gjort för låg fördröjning så att din prestation inte försinkas. Ett litet ljudkort som fungerar ganska bra för mig i Windows och Linux samt inte kostar allt för mycket är Focusrite Scarlett 2i2 Gen 2. Nu är det ljudkortets serie uppe i Gen 3 och kostar runt 1500 kronor. Focusrite har även modellen Solo som har en mindre mikrofonförstärkare som kostar runt 1100 kronor men den har jag inte provat.

Är du I Windows så vill du med största sannolikhet använda ljudkortets ASIO ljudprotokoll/drivrutin som även ditt inspelningsprogram/sequencer/DAW ska stödja och för Windows finns bl.a. Reaper, Cubase, Studio One, etc. Sök på ASIO för att läsa mer om vad det innebär.

Ställ fler frågor ifall du har det så kan vi hjälpa dig vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...