Jump to content
Annons

feedback på mitt nya spår


pandu (oregistrerad)

Recommended Posts

pandu (oregistrerad)

hej alla det här spåret tog mig så mycket tid att jag har tillbringat 100 timmar bakom fl studio. Jag skulle verkligen älska ditt folk feedback om vad som helst

Romio.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låten känns glad/uppåt men kanske på något sätt lite långdragen,ljudet som kommer runt 2 mminuter känns schysst.
Har du EQat mycket på de låga frekvenserna?

 

Gillar stilen/ljuden du kör och tror du kan göra fler grymma saker 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

pandu (oregistrerad)

@gebba 

Tack så mycket för ditt svar Jag uppskattar verkligen att du gillar mitt spår Ja, jag sänkte den låga frekvensen som de flesta av synterna runt 200 hz till 400 hz för att göra allt låt rent som jag hörde från en masterclass .. Och jag förstod inte "utdragna" som att det är klokt att det är bra eller något annat ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag förstår inte vad du menar med etikett?

Pianots låga frekvenser/ackorden eller pianot över lag hörs ganska mycket i låten  det kanske är därför jag tyckte låten var lite utdragen/enformig.
kicken är väldigt låg med.

Det är bara vad jag uppfattar när jag lyssnar och kanske också vad som gör låten bra.

Använder du hörlurar till att mixa med?

Din mix låter bra just nu och om du inte tänkt att ha en mycket hårdare/högljuddare kick så är det väl inga större ändringar du behöver göra för att få den att låta renare.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

pandu (oregistrerad)

ledsen att jag skrev fel, jag menar musiketikett för att få min officiella musikutgåvor Så om jag ökar volymen eller gör att kicken känner mig hårdare och gör piano mer naturligt och försök att lägga till stereoeffekt för att ge den mer bred känsla illa vara bra rätt ???

och ja jag använder hörlurarna för att blanda och alla andra saker som arrangemanget och allt

Redigerat av pandu
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...