Jump to content
Annons

hjälp/samarbete med producera


Matias

Recommended Posts

Hej,

Jag skulle behöva få hjälp med någon som vet bättre hur man producerar musik, då det största problemet jag har är att när jag håller på med en låt/loop i logic så har jag ca 5-10 andra melodier i huvudet, och detta gör att jag fastnar totalt och kommer inte vidare.

denna som jag la upp nu slängde jag ihop precis, jag vet hur den ska låta i huvudet, men jag kommer inte vidare i den pga problemet som jag har med för mycket låtar i huvudet.

 

Tack på förhand.

/Matias

 

20200730 Aminor 105bpm1.mp3

Redigerat av Matias
fixade till pianot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Lite juste sväng och energi. Om mixen, för påträngade piano och lite svag vocal.

Så du har helt rätt, producent magi på det där så kanske det kan bli något!

Link to comment
Dela på andra sajter

det är typ det som jag behöver hjälp med, om låten så vet jag att den inte är klar på långa vägar, då det enda jag gjort är trummorna, basen, pianot och vocal, har ingen aning om hur man lägger upp det som t.ex sidechain, soundscaping osv, och det är det som är jobbigt när man vet hur det ska låta samtidigt som man har 10 andra låtar i huvudet hela tiden.

Har kollat sjukt många tutorials på youtube, men får inte till det iallafall.

Så om det är någon som skulle vara intresserad och hjälpa till så hör gärna av er.

Här är en annan, vet att pianot är lite för högt samt att pianot ska låta lägre när versen kommer in. 

20200718 Fm7 piani drop 128Bpm23.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...