Jump to content

Recommended Posts

Hej!

Länge sen jag la upp något här. Första stället där jag sökte kredit och minns att man faktiskt fick lite respons, så jag hoppas man fortfarande kan få det. Jag har gjorde lite Tropisk musik igen, här är resultatet: 

• Gilla 2

Annons

Gillar den, men gitarren låter lite hårt och överrösta sången.

• Gilla 1

Hej! Jag tycker låten har skön melodi och bra känsla i sången. Om något ska förbättras tycker jag också det handlar om gitarren. Den har en central roll i låten men jag upplever den lite för stel/simpel för att bära upp det. Det ger mig mer känslan av sing-along än att den är ett förlösande solo som kommer med refrängen. 

• Gilla 1

@HomerJSimpsson Tack för feedbacken! Jag förstår vad du menar nu när jag lyssnar. Hade stora problem att inte gömma sången i låten när jag lyssnade via bilstereo. Det blev en massiv dist när jag körde mixen där medans alla andra stereo/headset lät klockrent. Kanske överarbetade jag det. 😕

@kamisc Tack för feedback! Det är svårt, försökte få gitarren att låta maffig utan att få en extrem dist i refrängen.. Något tips på bra ljudnivåer/förslag på instrument?

18 timmar sedan sa Baugarn:

@kamisc Tack för feedback! Det är svårt, försökte få gitarren att låta maffig utan att få en extrem dist i refrängen.. Något tips på bra ljudnivåer/förslag på instrument?

Jag vill inte uttala mig om mixningen, men tycker gitarr passar låten. :) Effekter kan säkert få den att kännas mindre stel, alternativt låta en gitarrist spela in ett mer organiskt solo med låten som förlaga. 

Snygg låt. Gillar sången. Men jag skulle plockat bort kompgitarren (eller vad det är, distad harpa?) samt gitarren som spelar slingan. Dessa låter inte bra. Ackeguran låter fint, den ska vara kvar. 

Vad slingan ska ersättas med för instrument vet jag inte, kanske funkar med gitarren, men hade då velat ha den mer som en andrastämma till sångmelodin, inte unisont. Låter väldigt oinspirerat.

• Gilla 1

Inser (när jag läser Fiddens svar) att jag kan ha varit otydlig. Min feedback handlar enbart om gitarren som spelar slingan.