Jump to content
Annons

Kritik/feedback önskas!


Recommended Posts

Annons

Gillar den, men gitarren låter lite hårt och överrösta sången.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag tycker låten har skön melodi och bra känsla i sången. Om något ska förbättras tycker jag också det handlar om gitarren. Den har en central roll i låten men jag upplever den lite för stel/simpel för att bära upp det. Det ger mig mer känslan av sing-along än att den är ett förlösande solo som kommer med refrängen. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

@HomerJSimpsson Tack för feedbacken! Jag förstår vad du menar nu när jag lyssnar. Hade stora problem att inte gömma sången i låten när jag lyssnade via bilstereo. Det blev en massiv dist när jag körde mixen där medans alla andra stereo/headset lät klockrent. Kanske överarbetade jag det. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

18 timmar sedan sa Baugarn:

@kamisc Tack för feedback! Det är svårt, försökte få gitarren att låta maffig utan att få en extrem dist i refrängen.. Något tips på bra ljudnivåer/förslag på instrument?

Jag vill inte uttala mig om mixningen, men tycker gitarr passar låten. 🙂 Effekter kan säkert få den att kännas mindre stel, alternativt låta en gitarrist spela in ett mer organiskt solo med låten som förlaga. 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Snygg låt. Gillar sången. Men jag skulle plockat bort kompgitarren (eller vad det är, distad harpa?) samt gitarren som spelar slingan. Dessa låter inte bra. Ackeguran låter fint, den ska vara kvar. 

Vad slingan ska ersättas med för instrument vet jag inte, kanske funkar med gitarren, men hade då velat ha den mer som en andrastämma till sångmelodin, inte unisont. Låter väldigt oinspirerat.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2020-07-27 at 16:37 sa kamisc:

Jag vill inte uttala mig om mixningen, men tycker gitarr passar låten. 🙂 Effekter kan säkert få den att kännas mindre stel, alternativt låta en gitarrist spela in ett mer organiskt solo med låten som förlaga. 

Kanske det, det är jag själv som spelat in den men har inte dammat av min el-gitarr på många år så kände väl själv att jag borde kunna spela in den lite bättre. 😐 Ska tänka på det till nästa också. Mixingen är även den gjord under lite sämre förutsättningar- en amatör musiker med endast headset. Så finns nog mycket man kan göra där. Bara försöka öva och bli bättre! Tack för att du tog dig tid för feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-27 at 17:04 sa Fidden:

Snygg låt. Gillar sången. Men jag skulle plockat bort kompgitarren (eller vad det är, distad harpa?) samt gitarren som spelar slingan. Dessa låter inte bra. Ackeguran låter fint, den ska vara kvar. 

Vad slingan ska ersättas med för instrument vet jag inte, kanske funkar med gitarren, men hade då velat ha den mer som en andrastämma till sångmelodin, inte unisont. Låter väldigt oinspirerat.

Tack! Okej, ja- kanske blir en röra med den (det är kompgura). 

Försökte hitta instrument- gjorde totalt 23 olika varianter men hittade inget som jag ansåg passade bättre. Fastnade med det till slut. Hmm ja, du kanske har rätt. Gjorde som sagt många varianter av låten, med olika melodier/instrument- men den ända jag ville gå tillbaka till var den här varianten. Får klura på det till nästa gång.

Tack för bra feedback! Uppskattas.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-07-27 at 20:32 sa kamisc:

Inser (när jag läser Fiddens svar) att jag kan ha varit otydlig. Min feedback handlar enbart om gitarren som spelar slingan. 

Det var tydligt för mig. Alla har olika smak där också- vissa anser att den ena gitarren funkar medans den andra föredrar den andra- har även hört att "gitarr är dött, varför valde du det instrumentet?" osv. Uppskattar all din feedback Kamisc. Du får gärna höra av dig om du vill att jag lyssnar på det du gör!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...