Jump to content
Annons

Ljudkort program på två datorer? En bra dator?


Musikskapare

Recommended Posts

Hej!
Efter en del CPU problem som berodde på en gammal dator, samt processor, har jag nu tänkt att införskaffa mig en ny dator. Datorn heter ”ASUS ZeenBook UX431”, den har en Intel i5 processor med 8gb RAM minne och 256gb lagringsutrymme. Denna datorn kommer jag endast använda för musikproduktion och för Netflix! Inga installationer av andra program förutom musikprogram. Musikprogrammet är FL studio som jag gärna vill använda. Tror ni datorn räcker för det? 

Sedan ska jag även installera min ZOOM U-24 ljudkort till denna nya datorn då, men undrar ifall jag måste avinstallera programmet från min nuvarande dator och installera den igen på den nya eller ifall det går bra att installera den på den nya datorn utan att behöva avinstallera den från den nuvarande datorn? Tacksam för hjälp! 🙂 
 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

FL Studio på i5-laptop? Kan gå utmärkt, lite beroende på vad du gör. Med många spår och tunga pluggar kommer den inte hänga med. Det går att köra en stationär i7 16 GM RAM i botten med för den delen.

Ljudkort brukar inte ha begränsningar på hur många datorer de får användas med.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...