Jump to content
Annons

Amp från scratch !


vayzeria

Recommended Posts

Börjar med att detta har säkerligen hamnar i fel tråd. Admin får gärna flytta i så fall..

Har lite lösa tankar om att bygga en egen förstärkare från grunden,  och menar då INGET KIT!

Finns det bra sidor som tillhandahåller bra komponenter,  kretskort m.m? (Kanske kan få dom gjorda efter egen spec)? Vill slippa hålla på med syra i hemmet 😎

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
54 minuter sedan sa slejnard:

Cool idé! Har tyvärr inga tips att ge men följer bygget med spänning. Berätta hur bra den funkar sen 😊

 Nja,  vet hur eller  när.  Bara väldigt intresserad och nyfiken av mig.  Får börja klädda lite smått först 🤪

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan sa oioioi:

Menar du gitarrförstärkare eller slutsteg/ren effektförstärkare?

 

PS. Syra bör man undvika även utanför hemmet.

Tänkte mer en gitarrförstärkare. Är inte riktigt klar över HUR  jag vill utforma den.

Kanske vill köra på slutsteg senare när jag tänkt över det färdigt. Men just nu en gitarrförstärkare bara...typ🙄😜😎

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Kretskort är nog inte någon bra början. Det är nog ganska mycket lättare med punk-till-punkt. Det är väl bara att fundera på vad man vill åstadkomma och sedan försöka sno det från modeller som redan gör det. Tänk modulärt och börja enkelt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Instämmer med pme. Samtidigt tänker jag att att kombinationen av preamp, tonestack, likriktare och slutsteg är ganska komplicerade grejer. Så kanske det är enklast att börja med en specad stärkare. 

Redigerat av joachime
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Jo visst det stämmer nog helt.  Vill ju inte göra det alldeles för avancerat. Det är ju en djungel det där🙄.

Kommer absolut läsa på, läsa igenom och studera en del innan.  Har lite tankar om mycket hur utformning och vad jag vill att det ska vara för "funktioner".

Men allt i lugnt och stadigt tempo.  🙄😊🤣😎🤟

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...