Jump to content
Annons

Byta från Saffire Pro till SSL 2+?


OneStopShop

Recommended Posts

Tjena!

Jag har idag ett Focusrite Saffire Pro 24 med alla finesser jag behöver. Detta kort kommer dock inte att supporteras framöver med nya versioner av macOS osv. Jag funderar därför på att byta till ett SSL 2+. Detta kort har också alla finesser jag behöver.

Min fråga är, byter jag ner mig eller är det ett OK byte?

 

Hoppas nån har mer koll än jag :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena, gjorde själv precis ett byte från Saffire Pro 40 till Scarlett 3 GEN 18i20. Var egentligen mest för att jag är väldigt nöjd med Focusrites produkter. Beror helt på vad du är ute efter, men känner att är Focusrite svårt att slå, både i användarvänlighet och pris överlag, men det är ett helt rimligt byte för att besvara din fråga 🙂.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för ditt svar! ja behöver man den mängden portar så förstår jag ditt val! har också tittat lite på Focusrite nya produkter och dom verkar trevliga. Gillar dock den gain som SSL erbjuder på sina preamps. Kör en SM7B för VOX så jag behöver all gain jag kan få 😄 Då får det bli en SSL 2+ så återkommer jag med ett utlåtande senare 🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har nu kört med SSL 2+ en stund och har verkligen bara bra saker att säga. Jag kör nu min SM7B rakt in i interfacet utan FetHead eller CloudLifter (något jag var tvungen att ha tidigare) och får en toppenbra nivå utan att jag upplever något som helst brus. 4K knappen har jag inte testat så mycket men tycker att den ger ett litet lyft, jag gillar dock att göra allt sånt efteråt och få en så "ren" inspelning som möjligt.

Något jag däremot lagt märke till, som jag absolut inte hade trott, är att jag upplever mycket mer detaljer och klarhet i lyssningen. Speciellt i hörlurar med den inbyggda hörlursförstärkaren.

Kort sagt är jag grymt nöjd med kortet och är verkligen glad att jag bytte ut mitt gamla Focusrite Saffire PRO 24.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...