Jump to content
Annons

Val av monitorer.. HJÄLP!


toeri

Recommended Posts

Hallå på er!

Tidigare har jag kört med jbl lsr306 mk2, samt Kali LP-6.
Känner nu att det är dags att ta ett kliv upp och undrar om någon några rekommendationer?
 

Budget ligger på 15.000kr Men blir det pengar över är jag bara lyckligare.

Blivit erbjuden att köpa ett par lyd48 för 15.500.
Annars går tankarna kring följande.
KH 120a
Genelec 8030
hs7 + sub
KRK
adam a7x
rokit RP8

Producerar mestadels EDM och vet att monitorerna ovan skiljer sig en del åt både i pris och ljud.
Ber därför om lite hjälp. Stort tack på förhand! 🙂
 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
pme (oregistrerad)

Dynaudio är bra grejer. Jag har dock inte hört de nyare modellerna. De är väl ganska stora rent fysiskt. Focal borde nog vara med på din lista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vet inte om varken KRK eller HS7 är en uppgradering från LP-6? De är fortfarande bra budgetval om du inte har några monitorer i dagsläget.

Jag har HS7+sub hemma och kan i efterhand säga att jag inte vet vad jag skulle med subben till. Det är en kul grej, men den har inte hjälpt mig göra bangers. Bor dessutom i lägenhet och känner mig skyldig varje gång jag tar bort low cut och låter det mullra...

Har också Dynaudios BM5 mkiii och ett par Avantone Mixcubes. Jämfört med dessa har HS7:orna lite plattare stereofält - både BM5 och mixcubes har bättre bredd. BM5:orna var en trevlig uppgradering från HS7:orna.

8030 utan sub kan du slänga tycker jag, de rullar av för tidigt (58 Hz) för att passa till EDM-produktion.

~16000 för LYD:arna är ett bra pris, det hade jag slagit till på.

Märkena du spekulerar kring är inte kattskit precis, tror du blir nöjd oavsett vad du väljer 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...