Jump to content
Annons

Nytt från 2 forummedlemmar! (melodic metal)


Terror

Recommended Posts

Hej! 

För typ 10 år sedan så sökte jag en sångare till ett musikprojekt jag höll på med. Hittade då den talangfulla Jonatan Storm. Vi bildade Nomentory där jag gjorde all musik, mixande etc medans han sjöng. 2012 släppte vi våran första wannabe Metalcore-skiva. Vi var rätt nöjda över den då, men nu svider det lite att lyssna på den, haha.

Hoppa fram 8 år och det är äntligen dags för en ny singel! Denna gång låter det betydligt bättre då jag har utvecklas både som låtskrivare, producent och mixare.
Jag står för musiken, inspelningen, mixning och mastering, medans Jonatan Storm står för 95% av texten och 100% av sången. Vi hade även 2 personer som gästade oss för 2 gitarrsolon då det inte är min absolut starkaste sida. Då vi älskar all typ av metal både jag och Jonatan, så kommer ni säkert höra inspiration från massa olika band. Hoppas ni diggar den! Låten släpps officiellt den 17 July på alla digitala plattformar. 

https://www.youtube.com/watch?v=KkV2yAOQk7g

Har ni några frågor ang mixen och/eller produktionen så svarar jag gärna!

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...