Jump to content
Annons

Musik skapande


Gäst

Recommended Posts

Hej Håkan heter jag är pensionär, har jobbat med musik, lärare instrumentalt. Har spelat i dansband, storband, symfoni orkestrar, spelat piano till Dansundervisning. Har forskat i musik, hur vi påverkas av toner. Rätta toner kan balansera våra sinnen (Chakrasystemet) Ge inte upp är ett stycke som kan hjälpa människor enligt min uppfattning (i dessa tider) Började med Notator på Atari dator. Jobbar nu med Logic Pro. Jag gör inga texter det blir Instrumntalt. Är uppvuxen i Rättvik har har folktons arv från min Morfar Riksspelman Fyr Olov Söderström.

Bor nu i Falun, har planer på att lägga ut musik till försäljning, men det tar tid, för närvarande filmar jag, naturfilmer med egen komponerad musik, avslappningsmusik, är jag mycket intresserad av. Vore mycket roligt att få ett reaktion av dig

             

Ge inte upp.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Håkan och välkommen till forumet. Intressant med din forskning. Huruvida din låt kan hjälpa i dessa tider kan jag inte uttala mig om, men att aldrig ge upp är (ofta) ett bra budskap. Efter att ha lyssnat på låten känner jag personligen att den upprepar sig lite väl mycket, det är egentligen fyra mer eller mindre identiska bitar som ligger efter varandra. Mer variation för att behålla lyssnarens uppmärksamhet behövs helt enkelt, enligt mig.

Rent mixmässigt tycker jag du ligger bra till. Både balansen mellan instrument och frekvenser. Kan eventuellt sakna lite lågt mellanregister vid 300 Hz samt mellanregister vid 1000 Hz - för att ge musiken mer kropp/pondus och mindre hängmatta. Vidare kan du kosta på dig att dra på med lite luft över 12 kHz samt komprimera hela mixen försiktigt, max 1 dB i låtens starkaste partier.

Gjorde en snabb master för att visa vad jag menar, men som sagt mer variation borde vara ledordet du tar med dig.

Trevlig sommar.

Mvh Jon

jon_fix.mp3

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Tack för ditt svar mycket spännande och trevligt. Vore trevligt att få träffa dig någon gång. Jag vill önska dig en trevlig sommar och semester.

M.v.h. Håkan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...