Jump to content
Annons

Lära sig spela el-gitarr bättre?


chrome5

Recommended Posts

Jag kan spela gitarr när det gäller vanliga ackord som C A G osv. Så fort det blir barréackord blir svårare med snabba skiftningar och hålla nere strängarna med pekfingret. Men, nu när jag närmare mig 50 år så är det på tiden att bli bättre och äntligen blir hårdrocksgitarrist. ;  )  Öva är ju en nyckel, men jag skulle vilja öva till något. Finns ju en uppsjö av appar som lär ut på olika sätt, men de är så dyra. Men, det kanske är värt det? Numera kopplar jag oftast in gitarren till min Iphone/Ipad via Irig, men jag har traditionell förstärkare också. Vad har ni för tips till att bli lite bättre på gitarr?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej Chrome5
Jag är 70 och utvecklade min gitarr teknik lite mera för ett par år sen, jag tittade en hel del på Youtube, där finns mycket att hämta och billigt är det med. Jag har problem med vänster arm och kan därför inte spela någon längre tid med barré ackord så jag spelar istället med capo och använder tre och två strängs ackord som variation metod både på bas och diskant. Min gitarr är en stål strängad akustisk men det går att spel täta hård rocks komp även på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...