Jump to content
Annons

Vilka kablar till studiomonitorer?


Hasselsnoken

Recommended Posts

Annons

Inspel från sidan: Jag tror faktiskt inte att det finns XLR-kontakter på vare sig ljudkortet eller monitorerna här, så det är nog bara balanserade tele/tele som gäller i just det här fallet. 🙂

Kallas ibland även TRS-kabel. Enklaste sättet att se skillnad från en icke-balanserad kabel är att du ska ha ”två streck” på telekontakterna.

(vayzerias förslag med XLR var förstås annars helt rätt för balanserad signal i andra liknande setups)

image.jpeg.d7519ecc44f1d8f7e0f6ea8d053c2247.jpeg

 

image.jpeg.6ef3426c3ae208dc9fecbd42ac8fb004.jpegimage.jpeg.e7c73b526b65da8441ab0a9539188710.jpeg
 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Jayway:

Inspel från sidan: Jag tror faktiskt inte att det finns XLR-kontakter på vare sig ljudkortet eller monitorerna här, så det är nog bara balanserade tele/tele som gäller i just det här fallet. 🙂

Kallas ibland även TRS-kabel. Enklaste sättet att se skillnad från en icke-balanserad kabel är att du ska ha ”två streck” på telekontakterna.

(vayzerias förslag med XLR var förstås annars helt rätt för balanserad signal i andra liknande setups)

image.jpeg.d7519ecc44f1d8f7e0f6ea8d053c2247.jpeg

 

image.jpeg.6ef3426c3ae208dc9fecbd42ac8fb004.jpegimage.jpeg.e7c73b526b65da8441ab0a9539188710.jpeg
 

Skum bild.  Finns xlr på mina högtalare.  Tele in på kortet 🤗

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa peterT:

Jo såg de när jag tittade närmare.  Fast baksidan ser helt annorlunda än min.  Kanske tidigare / senare modell ? Har krk Rokit5 alltså🙄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan sa peterT:

Trs står för tip, ring och sleeve. Man kan använda den som stereokontakt, tip och ring blir vä och hö. Eller så använder man den till balanserad kabel tip och ring är signal och fasvänd signal.

Men då är denna bra eller? https://m.thomann.de/se/cordial_cfm_3_mv_klinke_xlr_kabel.htm?o=13&search=1592658612

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...