Jump to content
Annons

Göra remakes på låtar


Hasselsnoken

Recommended Posts

Hallå hallå! Tänkte bara ställe en snabb liten fråga här. Använder ni er av Youtube när ni gör remakes på låtar? Alltså en tutorial där de har hela projektet uppe och visar alla ackord, leads osv. Eller lyssnar ni er bara fram helt själva?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 4 veckor senare...

Hej Hasse l'Snoken

Är man dålig på det blir det fel (blir det rätt är man bra på det) men med lite teori och vana lär man sig känna igen vanliga ackordsföljder (o m tiden enskilda ackord) men innan dess är nätet bra. Mitt råd som icke-proffs är att hitta rätt ackord bara i skrift och lära sig själva stommen, melodin, harmonierna och rytmen innan ev. riff, solon, break etc. Då kan man lattja och kanske hitta en egen vinkel man gillar. Ska man bli proffsmusiker o övar fem timmar om dagen är det inte så. Själv var jag för lat för att lära mig andras låtar "rätt" utan höll mig till blues eller egna låtar. Det är svårt att göra fel då. Vi äldre fnulare har ju oftast gitarren som utgångspunkt men har man en DAW, loopar o MIDIkeyboard som utgångspunkt kan det vara lockande att försöka göra exakta re-makes. Dum idé tycker jag...

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...