Jump to content
allgyz

Hur skulle ni säga att detta låter?

Recommended Posts

Tjena på er, jag har precis lagt upp en ny låt. Jag försökte göra den så lugn och emotionell som möjlig, men frågan är, hur låter den enligt er? 

Med vänliga hälsningar😎

• Gilla 1

Annons

skön och spännande, härligt rengskog-feeling med vattendroppar, bygger nyfikenhet fram till beatet, sen är det bara .... jag är så jävlar trött på det beatet. Har jag missat ett möte ? Måste alla låtar numera innehålla det ?! Måste vi göra musik som vi bygger bilar ?

• Haha 1

3 hours ago, HomerJSimpsson said:

skön och spännande, härligt rengskog-feeling med vattendroppar, bygger nyfikenhet fram till beatet, sen är det bara .... jag är så jävlar trött på det beatet. Har jag missat ett möte ? Måste alla låtar numera innehålla det ?! Måste vi göra musik som vi bygger bilar ?

Vilken rage 😂

Tycker låten känns orginell ändå. En sak jag stör mig på är att all sidechain jobbar på 1/8 takt när det borde vara typ 1/4. När den duckat höjs volymen tillbaks för snabbt. Det låter mer ryckigt än gungigt och lounchigt.

Skön låt annars!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Senaste foruminläggen

• Similar Content

• By dosmii
      tjena!
      är en tjej på 14 år, proddat i ca. 2 år. gjort en ny låt :) "blood". tanken är att det ska vara vocals där pianot är det överrepresenterade instrumentet. anyways skulle bli sjukt tacksam ifall ni kunde ta er en titt o sen skriva vad ni tycker om den! tror jag har suttit lite för länge för att höra några flaws längre hehe.. status på tracket är att prodden är färdig, men har inte riktigt hajjat det här med mixing och mastering än, men jobbar på det.
      ha de!
      //Dosmii
      https://soundcloud.com/dosmii/blood-1/s-c7Vnb
    • By Kroel
      Hej alla glada! Skulle vara uppskattat med lite feedback på mina nya låt! Gjorde låten med lite ''dagsfest feeling'' om ni förstår vad jag menar. Tack i förhand!
      https://www.youtube.com/watch?v=PHD419ebPTs
    • By klagerstrom
      Hej! Är en nygammal musiker som skaffat mig en liten hemstudio och pillat lite först i Reason och nu senast i Logic X efter att investerat i en iMac. Har laddat upp några klipp samt en hel låt på Soundcloud och skulle bli glad om någon med lite erfarenhet kan ge lite feedback och tips på saker som jag kan göra bättre. Är riktigt tidigt ute eftersom det som jag visar upp här är det absolut första jag spelat in på en herrans massa år men tänker att det är bättre att fråga efter feedback och råd tidigt så att man så fort som möjligt hamnar på "rätt väg" när det gäller låtskriveriet och mixning m.m. Något väldigt uppenbart är att mina låtar är väldigt mycket lägre än allt annat på Soundcloud. Läste mig till någonstans att normalisering görs av Soundcloud men är det något man aktivt behöver aktivera? Hur rekommenderar ni att man löser det annars mastringsmässigt?
      Hur bör man tänka vad det gäller uppladdning till Soundcloud annars om man lyckats få fram något som man skulle vilja "releasa" något material på riktigt? Förr i tiden skulle man ju typ skicka en inspelning i ett rekommenderat brev till sig själv för upphovsrättsliga skäl. ? Antar att man rättsligt borde kunna hänvisa till en uppladdning på en nätsida nu för tiden om det skulle krävas. 
      Var är bästa stället att leta om man skulle vilja hitta någon som kan lägga sång på låtarna man jobbar fram? Testade att se om man kunde hitta någon via en tråd i samarbetsdelen av detta forumet men det verkar vara lite dött.
      Länk till en spellista som jag lagt upp: https://soundcloud.com/kristian-lagerstroem/sets/short-clips-from-different-songs

• By JoannaD
      Hej !

Jag har gjort en låt, en slags remix på en egen gammal skum låt (som jag ändå gillar). Det jag önskar feedback på är mixen (och mastringsmässigt). Jag vet inte hur länge jag suttit och mixat och mixat och pillat och ändrat och försökt mastra... Och gjort om, om osv. 
      Jag tycker nu att det låter helt okej, men vill veta vad nya öron tycker. Referens har jag ingen direkt, men något inte alltför modernt och radiovänligt. Det ska inte vara för crisp, men ska ju inte vara för dovt, muddigt eller rörigt heller.

Så alla synpunkter och vad som skulle kunna förbättras (eller om det låter "bra" för vad det är) uppskattas jättemycket. Är det något som sticker ut direkt för er?
      Ha en fin dag! 
      Ps, försökte göra en fil under 2 mb att ladda upp under låtar & filer, men även med 96 bitrate fungerade det inte. 

• By Alyasmusic
      Hej, har precis släppt en ep, en mix av chillstep/chillout musik.
      Skulle uppskattas jättemycket om nån tog sin tid och lyssnade igenom och ger lite feedback om tex mix/arrangemang/positiva saker/mindre bra saker
      Här finns länken till albumet : spotify:album:23j3JDzY2K0RfEbPYA25K0
      Tacl på förhand!
  • Veckans populäraste ämnen

• Senaste låtarna

• mixakuten_ingang.jpgMIXAKUTEN
    Som medlem får du kostnadsfri hjälp med mixning eller mastring av din låt.
    Läs mer >

• Utvalda pressmeddelanden

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.