Jump to content
Annons

Vad tycker ni om min mix??


Anatta

Recommended Posts

  • 2 veckor senare...
Annons

Till att börja med fet låt, får sköna Daft Punk-vibbar emellanåt speciellt när när det drar igång 1:55 (här kan jag dock tycka att syntslingan blir lite väl dominant volymmässigt) även om jag förstår poängen med att ha den stegrande. Arrmässigt finns det inget att klaga på, du lyckas hålla intresset vid liv hela vägen och jag ser absolut att låten skulle funka på dansgolvet.

Om vi hoppar över till den tekniska aspekten så är topparna klippta vid -3 dB vilket känns lite onödigt, men det finns kanske en tanke med detta? Hur som helst skulle jag rekommendera att du ställer mastern på -1 dB istället, som är standard för digital release. Frekvensmässigt tycker jag du ligger bra till i det övre mellanregistret och upp, du skulle eventuellt kunna backa någon dB vid 4 kHz på hela mixen och öppna upp luften vid 14-15 kHz. Vad jag dock kan sakna är lite mer kött på benen, mer sub i 20-40 Hz och mer 300-350 Hz för ett mer grundat sound. Gjorde en snabb testmaster.

love_jon.mp3

Redigerat av Jon Rinneby
Link to comment
Dela på andra sajter

Glädjer att höra att du gillade låten!! De höga topparna har jag försökt att tona ner  rätt mycket i speciellt droppet då jag tyckte att det blev alldeles för skrikigt och ett onaturligt sound. Ska kolla om jag kan ändra mastern till -1 dB också. Subben tror jag bara att jag behöver kräma på lite mer för att få som du säger lite mer känsla i låten. Men tack som fan för feedbacken. Hjälpte verkligen att få lite tips och sådär. Tyckte också att din mix lät jävligt bra så ska ha den som referens när jag fixar till min mix:))

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...