Jump to content
Annons

Öland 4ever säger - tjenare alla musikälskare!


Öland 4ever (oregistrerad)

Recommended Posts

Öland 4ever (oregistrerad)

Jag är egentligen ingen musiker men jag är en otroligt stor musikälskare. Så jag tänkte att för att inte alla bra seriösa forum, typ musikforum, ska minska i aktivitet så ska åtminstone jag dra mitt strå till stacken som man brukar uttrycka det.

Jag tillhör gamlingarna, kanske den äldsta... vad vet jag? Född i början av 50-talet och är född med pop- och rock. Kanske mer som en demonstration i början åt mina föräldrar som bara tyckte det lät "skramligt". Jag hade väl knappt börjat skolan innan jag hörde min första singel med Elvis. Sedan rullade ju 60-talet på med både Beatles, Stones, Jimi Hendrix, Sabbath, Led Zep och Pink Floyd som jag alla har sett live.

Det roliga är att jag nog lyssnar lika mycket på musik idag som snart 70 bast fyllda som jag gjorde när jag var 15 och Beatles precis släppt Sgt Peppar och vita dubbeln och Hendrix hade skakat om Sthlms Konserthus.

Däremot köper jag inte så mycket musik idag. Är i första hand vinylsamlare. Har väl drygt ett ton med vinyl dvs i runda slängar drygt 5K LP och ett knappt tusen 7" singlar, 7" EP och 12" maxi singlar. CD-skivan blev inte riktigt mitt stora samlarobjekt. Är väldigt positiv till det brusfria och knasterfria ljudet. Men det är väl å andra sidan allt.

Det extremt beklagliga läget just för dagen år 2020 är väl Covid-19 dvs Corona. Tycker extremt synd om ALLA ARTISTER som varit inplanerade för konserter och framträdanden här på Öland i sommar. Men vi vet ju alla orsaken till detta. Jag är DEN FÖRSTA att verkligen BEKLAGA AV HELA MITT HJÄRTA!!!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hejovälkommen !

Då börjar vi med lite Grand Funk ... han i gul med blå bass, ha är svensk eller ?

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...