Jump to content
Annons

Lite feedback på en grej? :)


Xiatatem

Recommended Posts

Annons

Jo tonarten är fel men får inte till e't 😕 däremot ledljuden låter bara skit på MP3, i WAV format blir det bättre! men ska försöka slänga på en kompress och se om jag kan fixa till det bättre! må väl! 🙂

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Så du har gjort en remake på Aviciis osläppta låt Someone New och använt SOS acapellan ovanpå. Fel tonart på acapellan som sagt. Jag bryr mig inte att det är en remake, men det kan vara bra att säga att du har försökt återskapa en befintlig låt, annars kan det i fel öron framstå som du gör plagiat. Just a friendly advice. Du har ju iaf lyckats hitta rätt presets och samples som Tim använde, vilket är lite coolt. Jag hör Broken Circuit leaden i backgrunden och sen top leaden är ju en annan klassisk Avici lead som jag inte kan namnet på tyvärr, men det är väl den han använder i Friend Of Mine och You Be Love. 

Mixen låter grötig och rörig överlag. Dina trummor och percussions är lite otydliga och försvinner i mixen. Strukturmässigt är det bra, vilket man kan förvänta sig när du har följt strukturen på en befintlig låt. Försök att jobba på mixen lite mer, och få lite klarhet i låg/mellan/hög register. En EQ och kompressor är din bästa vän när det kommer till sånt. Om det inte redan var uppenbart av att lyssna på låten så märker jag på din soundcloud att du gillar Avicii hehe, så kolla på lite remake tutorials på YT för att lära dig lägga lager av leads och synthar bättre, samt hur du mixar det. Du kan även göra detsamma fast för Kygo eftersom att deras stilar är hyfsat lika, och Kygo är framförallt superduktig på att mixa piano. 

Och sist men inte minst, 99% av alla här hade nog inte vetat att det är en remake av Someone New, men du har stött på din överman när det gäller Avicii nörd😂

Kämpa på och gör mer musik bara så blir det kanon!

 

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...