Jump to content
Annons

Att bygga in luftrenare i "taket"??


Recommended Posts

Hej! Jag håller precis på att slutföra ett av mina rum i min nya studio här i Göteborg. Just nu är behandligen av rummen i full gång och jag ska inom kort få ett nytt besök av akustikern för att mäta av hur allt blivit.

Jag har en stor öppen ventil (per rum...) ut från byggnaden ut till friheten som min enda luftkanal. Jag har totalt 3 rum med totala 90-100kvm i en källare. Min tanke är att det hade varit fiffigt att kombinera en akustikbehandlad kontrollrums "ö" ovanför mixplats med tillhörande luftrenare av något slag. Någon som har byggt det så eller vet om det går att göra? Jag vet att större fasciliteter lyckats med detta (dock säkert vanliga luftkanaler) där man har kunnat bygga allt från scratch. Detta är inte någon möjlighet för mig.

Luftrenare hjälper mig mest mot damm och ser till att luften åtminstone är renare när man inte har tillgång till från/till-lufts ventiler.

 

Hade varit grymt om någon hade haft något kanonförslag jag hade kunnat spåna vidare på.

 

Övrig fråga, vad kallar man ens denna "ö" ovanför sweetspot vid mixplats?

 

 

 

IMG_8447.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vissa luftrenare fungerar med ioniserad luft dvs. elektriska fält som drar till sig dammet ... kan vara en ide att skärma den från annan utrustning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...