Jump to content
Annons

Logic Pro 9 slutat funka! macOS Sierra 10.12.6


johanmusic

Recommended Posts

Hej!

Känner mig knäckt just nu. Kanske får skylla mig själv pga att jag kör en 10 år gammal version, men ändå. Vill ha en förklaring och gärna en lösning på problemet!

Jag är låtskrivare men kass producent. Använder Logic mest för att jag lärt mig det mest grundläggande på en skola i USA för 10 år sedan. Men är ändå beroende av det för att spela in demos att skicka till de producenter jag samarbetar med. Kör Logic Pro 9 och har en MacBook Pro gammal som gatan. Dock funkat bra i 10 år nu. Använde programmet senast för fem dagar sedan.

Men nu idag, helt plötsligt, går det inte att starta och följande meddelande dyker upp: 

"Logic Pro kan inte öppnas på grund av ett problem. 

Kontakta utvecklaren så att du är säker på att Logic Pro fungerar med den här versionen av macOS. Du kanske måste installera om programmet. Se till att installera tillgängliga uppdateringar för programmet och macOS."

Har googlat mig blodig, men hittar ingen förklaring! Finns det någon trollkarl här inne som vet?

Vill in i det sista undvika att skaffa Logic Pro X, bara pga av att jag är gravt tekniskt obegåvad och pallar inte att sätta mig in något nytt. 

Gigantiskt stort tack på förhand!
 

Mvh

Johan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du satt igång iCloud Drive? Stäng av i så fall. Annars är det konstigt om det bara slutar tvärt över en natt. Tråkigt - men det kan faktiskt vara kul att uppdatera 🙂

Nu kör jag inte Logic men är det verkligen så stor skillnad mot senaste versionen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Först och främst, trist som attan när något slutar fungera som det gör för dig. Testa tipset ovan. Om det inte hjälper så ska du veta att Logic Pro 9 på macOS Sierra varken ges stöd av Apple eller rullar särskilt stabilt. Logic 9 har inte uppdaterats på många, många år. För att köra mer stabilt så behöver du antingen nedgradera macOS Sierra till macOS Yosemite (10.11.x) vilket varken är lätt eller gjort i en handvändning, eller uppgradera till Logic Pro X. Inget av alternativen förstår jag är lockande, men jag är rädd för att du gör klokast i att bita i det sura äpplet och uppgradera till Logic Pro X förr eller senare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fasen, det låter ju definitivt som att jag måste kolla det där med iCloud. Jag tror inte jag har uppdaterat datorn på ett tag, så det borde inte vara där skon klämmer.

Funkar inte iCloud låter det som att jag, precis som du säger @Björn Olsberg, får se mig besegrad och uppgradera till Logic Pro X. Kanske en ny burk på samma gång...

Tack för alla svar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...