Jump to content
Annons

Fördelning


Andalusiadreams

Recommended Posts

Annons

Det där kan man göra upp som man vill. Eller har jag helt fel?

Jag hade gett sångaren en slant för uppdraget och sedan kört 50/50 mellan kompositör och textförfattare. Så många kronor kan det väl inte handla om i slutändan ändå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kompositören tycker att artist har hjälpt till med att få en bättre flow i låten.. annars så har ej artisten gjort mer än att sjunga .. jag tänkte som alla andra som kommenterat men kompositören vill att vi delar lika med artisten ändå.. så jag går med på det för att undvika gräl ..

Link to comment
Dela på andra sajter

pme (oregistrerad)

Vill kompositören ge upp en del av sin kaka är det väl inget att fundera på.  Och det är väl ganska vanligt bland kända artister att ta det som krav. Men det var kanske vanligare förr när skivor drog in pengar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik = pengar ... mer musik = mer pengar ... fler musiker = mindre pengar ... fler datorer = mer pengar ... mer effekter = mer pengar ... mer text = mindre pengar ... mer video = mer pengar ...mer storry = mindre pengar ... mer schlager = mer pengar ... mer dansare = mer pengar ... mer big star = mer pengar ... mer lovesong = mer pengar ... mer naket = mer pengar ... mer våld = mer pengar ... mer pengar = mer pengar ... mer pengar = mer frihet ... mer frihet = mer musik ... musik = frihet ... frihet att göra musik ... jag skiter i pengarna 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...